همزمان با ماه ربیع الاول؛

آلبوم مولودی خوانی فرزندان خلیفه «میرزا آغه غوثی» منتشر شد

۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۱۱:۵۴:۱۸
کد خبر: ۱۰۷۴۴۷۶
آلبوم مولودی خوانی فرزندان خلیفه «میرزا آغه غوثی» منتشر شد
رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: آلبوم مولودی خوانی فرزندان خلیفه میرزا آغه غوثی‌، استاد و پیشکسوت دف با عنوان "‌ذکر و دف" به همت حوزه هنری استان کردستان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، امین مرادی با تبریک فرارسیدن ماه مبارک ربیع الاول، اظهار کرد: ماه ربیع بواسطه فرخنده میلاد حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) بهترین فرصت برای تقویت جنبه های وحدت آفرین جامعه مسلمانان حول وجود مبارک آن حضرت است.

وی افزود: در عصر حاضر و با نگاهی به توطئه ها و دشمنی هایی که برعلیه دین مبین اسلام به شیوه های مختلف صورت می‌گیرد، این ایام بهترین فرصت است تا با تقریب دل ها با هر گونه گرایش مذهبی ذیل دین مبین اسلام، تلاش های توطئه گران را در مسیر ایجاد نفاق ناکام گذاریم.

مرادی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که می‌فرمایند "آن کس که ندای نفرقه بین شیعه و سنی را سر می‌دهد و به بهانه مذهب، می ‌خواهد وحدت ملی را به هم بزند، چه شیعه باشد و چه سنی، مزدور دشمن است، چه بداند، چه نداند." تأکید کرد: شیعه و سنی به حکم قرآن با هم برادرند و تقویت این برادری و وحدت باعث عزت و اقتدار جامعه اسلامی می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان کردستان در خصوص آلبوم "‌ذکر و دف" گفت: این آلبوم به همت حوزه هنری استان کردستان به مداحی خلیفه عبدالرحمان غوثی به دو زبان فارسی و کردی با صدابرداری چیا زرگر در استودیو مهر حوزه هنری کردستان با حمایت مرکز موسیقی حوزه هنری مصادف با ماه ربیع الاول و در آستانه سالروز ولادت حضرت رسول اکرم (ص)‌ و ایام هفته وحدت منتشر و در اختیار علاقه مندان به موسیقی در سراسر ایران قرار گرفته است.

مرادی بیان کرد: در این آلبوم که پنجمین آلبوم رسمی خلیفه عبدالرحمان غوثی است، ۱۱ قطعه موسیقایی عرفانی با مدت زمان ۵۰ دقیقه منتشر شده است.

وی ادامه داد: آغاز این آلبوم‌، "‌سلام و صلوات بر حضرت ختمی مرتبت" بوده و با "‌یار عه لی مولا" به پایان می‌رسد و در برگیرنده قطعاتی با عناوین "‌دل من" و " یارسول ا..." اشعاری از ماموستا ملا محمود مفتی متخلص به بیخود از شاعران و عارفان نامی کردستان، قطعات"‌باران بارانه"، "‌یارعه لی مولا" و "‌ره شه ره شه" از آثار خلیفه میرزا آغه غوثی ، قطعه " ای جان" از سروده های انوری ابیوردی، قطعه"پریشان" از اشعار ماموستا سافی، " باخی گولان" برگرفته از اشعاری از حافظ و ووفایی و قطعه خانقاهی‌" ئه للا، حه‌ی ئه للا" است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز