چند درصد مردم ایران تاکنون به کرونا مبتلا شده اند؟

۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۱۳:۰۰:۱۴
کد خبر: ۱۰۷۴۴۸۶
چند درصد مردم ایران تاکنون به کرونا مبتلا شده اند؟
معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره رد شائبه ایمنی گله ای در کشور گفت: قطعا تاکنون کمتر از ۱۵ درصد مردم کشور کرونا گرفتند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در برنامه نگاه یک با اشاره به اینکه با شیوع کرونا‌ از اسفند سال گذشته تاکنون فراز و نشیب‌های بسیاری را شاهد بودیم، اظهار کرد: در حالت کلی مردم هراس بیشتری نسبت به بیماری‌های ناشناخته دارند بنابراین حضورشان در اجتماع تا زمانی که زنجیره انتقال کنترل شود، کاهش می‌یابد و بعد از رسیدن به این دوران به تدریج حضورشان در جامعه افرایش می‌یابد.

او ادامه داد: در کشور ما هم در فروردین اوج همکاری را از مردم شاهد بودیم و حتی شرکت در مراسم سیزده بدر و نظایر آن را نداشتیم و شرایطی به گونه‌ای پیش رفت که اواسط اردیبهشت میزان مرگ و میر ناشی از کرونا دو رقمی شد و برخی از بخش‌های در نظر گرفته شده برای این بیماری در بیمارستان‌های تعطیل شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه بعد از ماه مبارک رمضان علی رغم تاکیدهای جدی مبنی بر کنترل محدودیت ها شاهد افزایش سفرها و به تبع آن افزایش شوع بیماری بودیم، بیان کرد:  البته بعد از این مرحله موضوع استفاده از ماسک جدی شد و مردم بار دیگر رعایت کردند و در آمار‌ها نشان داده شده که رعایت شیوه نامه‌ها به بیش از ۸۰ درصد رسید.

رئیسی با بیان اینکه دامنه موج دوم نسبت به موج اول پهن‌تر بود به این معنا که استان‌های بیشتری درگیر شدند، ادامه داد: در خیز سوم بالاترین میزان بستری را طی مدت  گذشته داشتیم و کار خیلی شدیدتر شد.

او بیان کرد: در حوزه بیماران سرپایی هم با شیب تند تعدادشان در حال افزایش است البته هرچه تعداد بیماران سرپایی افزایش یابد ضریب اشغال در بیماران کاهش می‌یابد ضمن اینکه بیمار در اگر از ابتدا شناسایی شود، روند درمان بهتر خواهد بود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با تاکید براینکه در اوج بیماری هستیم، اظهار کرد: ۴۵ شهرستان کشور در شرایط فوق خطر قرار دارند و مردم و مسئولان این شهرستان‌ها باید شرایط را بسیار جدی بگیرند و محدودیت‌ها در این مناطق شدیدتر شود.

رئیسی درباره تعداد خیز‌های بیماری با اشاره به اینکه کشوری پهناور داریم و یک استان ما به اندازه یک کشور اروپایی است، گفت: بسیاری از استان‌های ما یک پیک داشتند اگر بخواهیم دقیق‌تر بررسی کنیم باید تعریف واحدی از خیز داشته باشیم.

او درباره تعداد مواجهه مردم با این بیماری با بیان اینکه مطالعات متعددی انجام شده است، ادامه داد: قطعا کمتر از ۱۵ درصد کشور این بیماری را گرفتند بنابراین گمانه زنی‌های مانند ایمنی جمعی امکان پذیر نیست و برای تحق این برنامه حداقل ۶۶ درصد باید این بیماری را بگیرند که در این میانه میلیون‌ها نفر از بین می‌روند ، بنابراین ایمنی گله ای استراتژی غیر اخلاقی و غیر ممکن است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز