رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خبر داد:

اسامی شهرستان های دارای وضعیت قرمز استان تا ۲۷ مهر ۹۹

۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۱۵:۳۰:۱۳
کد خبر: ۱۰۷۴۶۲۹
اسامی شهرستان های دارای وضعیت قرمز استان تا ۲۷ مهر ۹۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی وضعیت شیوع کرونا در شهرهای فاروج، شیروان، بجنورد و گرمه را قرمز اعلام کرد و گفت:در اماکن مذهبی٬ پروتکل‌های بهداشتی ۹۲ درصد،٬ استفاده از ماسک ۸۸ درصد و فاصله‌گذاری اجتماعی ۸۲ درصد رعایت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سید احمد هاشمی صبح امروز در ستاد مدیریت بیماری کرونا خراسان شمالی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع این بیماری در خراسان شمالی اظهار کرد: طی روزهای اخیر تعداد مبتلایان بستری در بیمارستان‌های استان به ۲۵۰ نفر رسیده و نسبت به هفته پیشین افزایش داشته است.

وی مرگ‌ومیر در اثر ابتلا به کرونا در خراسان شمالی را روزانه تا ۳ نفر عنوان کرد و گفت: استان خراسان شمالی درمجموع وضعیت قرمز دارد اما به تفکیک، شهرستان‌های فاروج، شیروان، بجنورد و گرمه قرمز، اسفراین و رازوجرگلان در وضعیت شیوع نارنجی و جاجرم و مانه و سملقان نیز در حالت زرد قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از رعایت ۳۸ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در استان خبر داد و گفت: این آمار بر اساس مشاهدات میدانی به‌دست آمده و متأسفانه تهویه مناسب در بانک‌ها وجود ندارد و با سرد شدن هوا درب‌ها بسته می‌شود لذا نگرانی ما بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: درصد استفاده مردم از ماسک در دفاتر پیشخوان به ۷۷ درصد رسیده اما پروتکل‌های بهداشتی در این مرکز تنها ۶۲ درصد رعایت می‌شود.

هاشمی تصریح کرد: در مراکز عرضه سوخت استان نیز ۷۳ درصد شهروندان بهداشت فردی و استفاده از ماسک را در دستور کار خود قرار داده اما فاصله‌گذاری اجتماعی در این مراکز ۴۷ درصد رعایت می‌شود.

وی تصریح کرد: در اماکن مذهبی٬ پروتکل‌های بهداشتی ۹۲ درصد٬ استفاده از ماسک ۸۸ درصد٬ فاصله‌گذاری اجتماعی ۸۲ درصد٬ در پایانه‌های مسافربری درون‌شهری بهداشت فردی و ماسک ۱۰۰ درصد٬ فاصله‌گذاری اجتماعی ۵۰ درصد٬ در نانوایی‌ها بهداشت فردی ۸۲، ماسک ۹۲ و فاصله‌گذاری ۵۷ درصد است.

گفتنی است از ابتدا مرداد99 تاکنون استان خراسان شمالی در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز