کدام استان کشور در رتبه اول نرخ بروز کرونا قرار دارد؟

۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۲۱:۰۰:۵۲
کد خبر: ۱۰۷۴۷۰۵
کدام استان کشور در رتبه اول نرخ بروز کرونا قرار دارد؟
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: خراسان جنوبی از نظر نرخ بروز بیماری کرونا در رتبه اول و از نظر شیوع ویروس کرونا در رتبه دوم کشور قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمد دهقانی، امروز دوشنبه ۲۷ مهرماه در جمع خبرنگاران از قرار گرفتن خراسان جنوبی از نظر نرخ بروز و شیوع بیماری کرونا در رتبه اول و دوم کشور خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی افت قابل توجهی داشته و مسافرت‌ها، تجمعات خانوادگی و عدم استفاده از ماسک، باعث افزایش سرعت انتقال این ویروس شده است.

وی با بیان اینکه این ویروس به رفتار ما بستگی دارد، افزود: اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود، شاهد افت بیماری خواهیم بود، اما اگر همچنان رعایت نشود، شاهد افزایش قابل توجه این بیماری هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: تنها ۱۰۳ بیمار کرونا مثبت در بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند بستری هستند و شهرستان بیرجند جزء ۴۵ شهر آلوده کشور بوده و وضعیت مناسبی ندارد.

دهقانی ادامه داد: وقتی تعداد بیماران بستری زیاد شود به تناسب آن بیماران آی سی یو نیز بیشتر می‌شوند؛ هم اکنون بخش مراقبت‌های ویژه جدید نیز پر شده که اگر تعداد از حد معمول فراتر رود، قطعا با کمبود تخت آی سی یو مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه افراد برای درمان دیر به بیمارستان مراجعه می‌کنند، گفت: مردم دیر به بیمارستان مراجعه می‌کنند که در روند درمان آن‌ها بسیار تاثیر گذار است؛ لذا با کوچکترین علامتی حتما باید به پزشک مراجعه شود.

دهقانی خاطرنشان کرد: کادر درمان خسته شدند؛ لذا از همه هم استانی‌ها تقاضا می‌شود برای کمک به جهادگران عرصه سلامت و حفظ سلامتی خود و اطرافیانشان، حتما پروتکل های بهداشتی از قبیل استفاده از ماسک، رعایت فاصله حداقل یک تا دو متر، عدم حضور در تجمعات را رعایت کنند تا شاهد کمتر شدن این بیماری در استانمان باشیم.

 

نظر شما