کمک ۱۱میلیارد ریالی کمیته امداد کردستان

۱۳۹۹/۰۷/۲۸ - ۱۲:۰۶:۲۸
کد خبر: ۱۰۷۵۰۷۴
کمک ۱۱میلیارد ریالی کمیته امداد کردستان
معاون حمایت وسلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان گفت: کمیته امداد در راستای کمک به صاحبان مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در استان ۱۱ میلیارد و۳۲۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، معاون حمایت وسلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان گفت: این میزان تسهیلات به صاحبان سه هزار و ۵۹۷ مورد کسب و کار که به نوعی در زمان شیوع ویروس کرونا متضرر شده‌اند پرداخت شده است.

فرهاد کاظمی با بیان اینکه عمده این مشاغل خدماتی بوده‎ وصاحبان آن از مددجویان کمیته امداد و یا سایر نیازمندان استان بودند، افزود: در این مدت همچنین هفت هزار و ۷۷۲ خانوار آسیب‌دیده از کرونا غیرمددجو در استان شناسایی و برای دریافت بسته معیشتی به وزارت رفاه معرفی شده‎اند.

وی  توزیع بسته‌های بهداشتی به مبلغ ۱۴ میلیارد ریال به ۳۳ هزار و ۷۲ خانوار، تولید و توزیع ۱۰۰ هزار عدد ماسک به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و تولید ۵۰۰ دست روپوش و لباس بیمارستانی را از دیگر کمک‎های این نهاد در زمان شیوع ویروس کرونا اعلام کرد.

کاظمی گفت: همچنین از ابتدای شیوع ویروس کرونا سه میلیارد ریال در قالب تهیه ملزومات بهداشتی و مواد ضدعفونی به سالمندان زیرپوشش این نهاد با اولویت افراد زمین‌گیر و نیازمند مراقبت اعطا شد.

وی به پرداخت تسهیلات به مددجویان مبتلا به کرونا نیز اشاره کرد و گفت: کمیته امداد به خانواده‌هایی که سرپرست آنان فوت یا مبتلا شده ۱۰۰ میلیون ریال، یکی از اعضای خانواده ۵۰ میلیون ریال و به افراد مشکوک به کرونا که در بیمارستان بستری شدند، نیز ۴۰ میلیون ریال پرداخت شد.

در حال حاضر بیش از ۷۰ هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد استان بوده و از حمایت‌های این نهاد بهره‌مند می‌شود.

 

نظر شما