آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان کهگیلویه و بویر احمد تا ۲۸ مهر ۹۹

۱۳۹۹/۰۷/۲۸ - ۱۳:۳۰:۱۰
کد خبر: ۱۰۷۵۱۸۲
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان کهگیلویه و بویر احمد تا ۲۸ مهر ۹۹
رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجموع افراد مبتلا به کرونا در استان به ۱۱ هزار و ۳۵۶ نفر رسیده که ۲۰ درصد از این تعداد تاکنون بستری شده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ پرویز یزدان پناه گفت: شمار جانباختگان کرونایی استان به ۱۸۰ نفر رسیده است.

وی افزود: از این تعداد ۱۰۳ نفر مرد و ۷۷ نفر زن بوده و ۱۵۹ مورد از آن ها دارای بیماری زمینه ای و ۲۱ نفر فاقد بیماری زمینه ای بوده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: ۲ بخش عفونی و نورولوژی در بیمارستان شهید بهشتی تخیلیه شده و برای مواقع بحران به این بیماران اختصاص می یابد.

وی تاکید کرد: هم اینک ۳۱۴ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۴۰ بیمار کرونایی قطعی و ۲۱ بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی‌کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: تاکنون ۳۹ هزار تست کرونا در استان از افراد مشکوک گرفته شده است.

وی عنوان کرد: از مجموع مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۹ هزار و ۵۰۰ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

یزدان پناه بیان کرد: روند افزایشی بیماران مثبت در شهرستان دنا و بویراحمد در طی دو هفته گذشته قابل توجه بوده که باید مردم این شهرستان دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت کنونی نتیجه رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی در نیمه دوم مرداد و شهریور توسط افراد جامعه است.

وی با اشاره به پایان رسیدن ماه های محرم و صفر و شروع ماه ربیع الاول از مردم استان خواست که یا مراسمات عروسی و درورهمی ها را به تعویق بیاندازند.

یزدان پناه افزود: الگوی مبتلا شدن به کرونا خانوادگی شده و سن مرگ و میر در اثر کرونا به میانسالی کاهش پیدا کرده است.

 

نظر شما