رییس هیئت ورزش نابینایان و کم بینایان استان البرز:

در بازی های پاراآسیایی نماینده خواهیم داشت/ درصدد جلب حمایت ارگان ها هستیم

۱۳۹۹/۰۷/۲۹ - ۰۸:۲۵:۰۱
کد خبر: ۱۰۷۵۴۷۵
در بازی های پاراآسیایی نماینده خواهیم داشت/ درصدد جلب حمایت ارگان ها هستیم
رییس هیئت ورزش نابینایان و کم بینایان استان البرز با اشاره به اجرای طرح استعدادیابی در سال گذشته گفت: تلاش می کنیم در کاروان اعزامی کشورمان به بازی های پاراآسیایی نمایندگانی از البرز حضور داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز،روزبه زورقی اظهار کرد: سال گذشته با همکاری هیئت پزشکی ورزشی و آموزش و پرورش استان طرح استعدادیابی از نابینایان و کم بینایان انجام شد وتوانستیم تعدادی از چهره های مستعد را شناسایی کنیم.

وی با بیان اینکه کار آموزش وپرورش این استعدادها و ورود آنها به دنیای قهرمانی مدنظر ما است گفت: به محض فروکش کردن کرونا و مهیا شدن شرایط کار را شروع خواهیم کرد.

زورقی تصریح کرد: در حال حاضر تمرکز خود را بر روی 8 ورزشکار فعال در دو رشته شنا ودوومیدانی گذاشته ایم تا زمینه حضور آنها را در تیم های اعزامی به مسابقات پاراآسیایی بحرین مهیا کنیم.

متولی ورزش نابینایان و کم بینایان استان البرز به رویکرد جدید این هیئت ورزشی برای جلب حمایت و همراهی نهادها وارگان های مختلف برای حمایت از ورزشکاران نابینا و کم بینا اشاره کرد و گفت: با توجه به ابلاغ قانون حمایت از معلولان در سال 97 تکالیفی برای دستگاه ها تعیین شده که در تلاشیم بخشی از آنها را اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا هفته گذشته دیداری با شهردار کرج داشتیم و دستورات خوبی از سوی وی برای حل برخی از مشکلات ورزشکاران نابینا و کم بینا داده شد و درسایر بخش ها نیز پیگیر جلب حمایت های لازم هستیم.

photo_2020-10-19_21-45-48

رییس هیئت ورزش نابینایان و کم بینایان استان البرز تعداد ورزشکاران سازمان یافته این استان را 200 نفر عنوان کرد و گفت: این میزان در گذشته حدود 60 نفر بوده است . در صورتی که شرایط برای تسهیل ایاب وذهاب این قشر مهیا شود وبتوانیم بر امکانات ورزشی خود اعم از سالن و فضای تمرین بیفزاییم می توانیم جمع بیشتری از نابینایان و کم بینایان را جذب ورزش کنیم و آنها را از انزوای ناخواسته کنونی تا حدی رها کنیم.

زورقی رشته های فعال کنونی نابینایان و کم بینایان البرز را فوتبال 5 نفره، گلبال، شطرنج،شنا،بولینگ،دوچرخه سواری، جودو،دوومیدانی، کوهنوری وپاورلیفتینگ عنوان کرد و گفت: در این رشته ها همکاری هیات های ورزشی مختلف را داشته ایم و توانسته ایم ورزشکاران مستعدی را شناسایی و در سطح ملی مطرح کنیم.

photo_2020-10-20_09-48-42

وی زمین فوتبال در مجموعه انقلاب ، یک پایگاه قهرمانی بدنسازی در مجموعه آزادگان ویک خانه شطرنج را داشته های سخت افزاری این هیئت ورزشی عنوان کرد و گفت:در تلاشیم با همراهی خیران و مسئولان شهری بر امکانات موجود بیفزاییم.

وی در پایان با تاکید براینکه نسبت به گذشته همراهی خانواده ها برای حضور فرزندان کم بینا و نابینا در فعالیت های ورزشی بهبود یافته است گفت:با این حال برای برخی خانواده ها آوردن فرزندان به تمرینات سخت و نشدنی است و نیاز است ارگان های مختلف از جمله بهزیستی کمک حال ما در این بخش باشند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز