یک متخصص ارتوپد عنوان کرد:

بانوان بیشتر در معرض ابتلا به پوکی استخوان هستند/افراد مسن تست سنجش تراکم استخوان بدهند

۱۳۹۹/۰۷/۲۹ - ۱۱:۳۵:۰۸
کد خبر: ۱۰۷۵۶۴۳
بانوان بیشتر در معرض ابتلا به پوکی استخوان هستند/افراد مسن تست سنجش تراکم استخوان بدهند
متخصص ارتوپد و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه اهمیت پوکی استخوان به حدی است که سازمان بهداشت جهانی روز 20 اکتبر را به عنوان روز جهانی پوکی استخوان نامگذاری کرده است گفت: گاها بار این بیماری از سایر بیماری های مزمن مثل دیابت و فشار خون بیشتر است .

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، دکتر آروین نجفی اظهار کرد: در ابتدا این بیماری  ممکن است هیچ علائمی نداشته باشد و به همین دلیل این بیماری، بیماری  خاموش نامیده می شود . به مرور زمان فرد دچار شکستگی خود به خودی در اندام های مختلف بدن مثل مچ دست، ران و لگن ، کمر و ستون مهره می شود .

متخصص ارتوپد دانشگاه علوم پزشکی البرز در ادامه گفت: کمبود فعالیت های فیزیکی به خصوص ورزش های هوازی می تواند از مهم ترین علل بروز بیماری باشد به همین دلیل افراد سالم و بیمار به انجام  ورزش تشویق می شوند. سیگار ، مصرف برخی داروها و سابقه خانوادگی می تواند از دیگر ریسک فاکتورهای بیماری باشند.

وی  تصریح کرد: علت اصلی ایجاد بیماری اختلال در متابولیسم استخوان می باشد که تولید استخوان با مشکلاتی مواجه می شود . بانوان بیشتر در معرض ابتلا قرار دارند به همین دلیل بهتر است بانوان از سن 65 سالگی و آقایان از سن 70 سالگی هر 2 سال یک بار تست سنجش تراکم استخوان را انجام دهند و افرادی که مبتلا به اختلالاتی در تیروئید و پاراتیروئید و فوق کلیه هستند با دستور پزشک زودتر تست های تشخیصی را انجام دهند.

دکتر نجفی خاطر نشان کرد: دریافت کلسیم و ویتامین دی کافی، ترک سیگار، داشتن فعالیت فیزیکی مداوم و متعادل (مثلاً حداقل 30 دقیقه پیاده‌ روی روزانه)  در پیشگیری از پوکی استخوان موثر هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز