خود درمانی و مصرف خودسرانه دارو در صورت ابتلا به کرونا کشنده است!

۱۳۹۹/۰۷/۲۹ - ۱۲:۴۵:۰۵
کد خبر: ۱۰۷۵۶۹۲
خود درمانی و مصرف خودسرانه دارو در صورت ابتلا به 
کرونا کشنده است!
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نسبت به خود درمانی بیماران مبتلا به کرونا هشدار داد و این روند را خطرناک و کشنده اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان ابراهیم قادری اظهار کرد: متأسفانه اخیراً مشاهده می‌شود که تعدادی از بیماران مبتلا به کرونا بدون مراجعه به پزشک، به خود درمانی در منزل پرداخته‌اند و در کمال تأسف برخی از بیماران با حال وخیم و رو به فوت به بیمارستان مراجعه می‌کنند.

وی افزود: این روند بسیار خطرناک است و همانطور که بارها توصیه کرده ایم، همه افراد با شروع علایم می‌توانند در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام و مشاوره دریافت کنند یا به مراکز ۱۶ ساعته یا اورژانس‌ها مراجعه کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه علایم کرونا در ابتدا خفیف است و فرد آن را به عنوان یک بیماری شدید، جدی نمی‌گیرد، افزود: علایم کم کم تشدید شده و بعد از یک هفته تا ۱۰ روز شرایط بیمار‌ وخیم‌تر خواهد شد و متأسفانه تعدادی موارد مرگ در بدو ورود به بیمارستان با همین وضعیت اعلام شده است.

دکتر قادری تصریح کرد: از مردم عزیز تقاضا می‌کنیم با شروع علایم، مخصوصاً در شیفت‌های صبح که درمانگاه‌های مراکز بهداشتی منتخب بسیار خلوت است و با آسودگی خاطر جهت تشخیص و درمان مراجعه کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز