افزایش ۴۰ درصدی ذخیره سازی گاز طبیعی در منطقه عملیاتی خانگیران؛

پایداری تولید گاز طبیعی زیر سایه کرونا در زمستان ۹۹ در شمال شرق کشور

۱۳۹۹/۰۷/۲۹ - ۱۳:۳۹:۵۸
کد خبر: ۱۰۷۵۷۷۷
پایداری تولید گاز طبیعی زیر سایه کرونا در زمستان ۹۹  در شمال شرق کشور
مسئول واحد ذخیره سازی شوریجه از افزایش 40 درصدی ذخیره گاز طبیعی در مخزن شوریجه خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد،  رحیم وقاری با اعلام این خبر افزود: در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و شعار امسال به نام " جهش تولید "، از ابتدای سال 99 تا کنون مقدار یک میلیارد و 740 میلیون متر مکعب گاز شیرین در مجتمع ذخیره سازی و مخزن شوریجه ذخیره شده است.وی افزود: از ابتدای سال 99 تاکنون میزان ذخیره سازی گاز نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود 40 درصد افزایش را نشان می دهد که با هدف ذخیره گاز شیرین در فصل گرما و برداشت در فصل سرما, طی سالهای اخیر نقش بسزایی در تامین گاز فصل زمستان شبکه شمال و شمال شرق کشور ایفا نموده است.

وقاری تاکید کرد: خوشبختانه در این مجتمع با اعمال برنامه های مناسب تعمیرات و بهره برداری, در حال حاضر توربوکمپرسورهای تزریق در بهترین وضعیت سرویس دهی و پایداری قرار دارند.

مسئول واحد ذخیره سازی شوریجه بیان داشت: در حال حاضر امکان تزریق 13 میلیون متر مکعب گاز در روز با سه ردیف کمپرسور فراهم می باشد که سه میلیون بیش از ظرفیت اسمی است , ضمن اینکه با همت متخصصان و مهندسان داخلی صرفه جویی قابل توجهی در هزینه تعمیرات و خرید قطعات این تجهیزات شده است .

این مقام مسئول خاطر نشان ساخت:  در پایان آبان ماه به میزان ذخیره دو میلیارد متر مکعب گاز دست خواهیم یافت و زمستان آرام بخشی و پایداری برای هم وطنان عزیز مهیا می نمائیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز