درخشش هنرمند کردستانی در جشنواره فیلم کوتاه انگلستان

۱۳۹۹/۰۷/۲۹ - ۱۶:۱۷:۲۲
کد خبر: ۱۰۷۵۹۲۴
درخشش هنرمند کردستانی در جشنواره فیلم کوتاه انگلستان
زانیار لطفی تصویربردار فیلم کوتاه "پیشکش" جایزه بهترین تصویربرداری نخستین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه کشور انگلستان را از آن خود کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، درادامه موفقیت‌های بین‌المللی فیلم کوتاه"پیشکش"به کارگردانی "بختیارخلیلی" از تولیدات حوزه هنری استان کردستان، جایزه بهترین تصویربرداری نخستین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه ، به زانیار لطفی تصویربردار این فیلم اهدا شد.

این جشنواره که متأثر از شیوع ویروس کرونا اواخرماه سپتامبر بصورت آنلاین با حضور فیلمسازانی از سراسر جهان به منظور معرفی بهترین فیلم‌های کوتاه در بخش‌های مختلف برگزار شد به انتخاب هیات داوران فیلم کوتاه پیشکش جایزه بهترین تصویربرداری را کسب کرد.

زانیار لطفی متولد ۱۳۶۰ سنندج، فارغ التحصیل کارشناسی سینما گرایش تدوین به عنوان دانشجوی ممتاز با رتبه عالی وکارشناسی ارشد سینما از دانشگاه هنر تهران است.

وی که هم اکنون مسوول واحد هنر‌های تصویری حوزه هنری استان کردستان است به عنوان مدرس رشته فیلمسازی دانشگاه جامع علمی کاربردی فرهنگ و هنر سروش و دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد بازرگانی سنندج و حوزه هنری استان کردستان و انجمن سینمای جوانان ایران دفتر سنندج مشغول به فعالیت است و در سال ۹۷ به عنوان مدرس نمونه دانشگاه جامع علمی کاربردی فرهنگ و هنر سروش انتخاب شد.

تصویربرداری بیش از ۵۰ فیلم کوتاه مستند، داستانی و تله تاتراز سال ۱۳۸۴ تاکنون و همکاری با شبکه‌های برون مرزی الکوثر، العالم و سحر به عنوان تصویربردار و تدوینگر و کارگردان تلویزیونی بیش از ۳۰ برنامه مولتی کم و ترکیبی و تدوین بیش از ۴۰ فیلم کوتاه و بلند مستند، داستانی، تله تاتر، سریال، تیزر و برنامه‌های ترکیبی تلویزیون بخشی از فعالیت‌های هنری این هنرمند فیلمساز محسوب می‌شود.

ساخت و کارگردانی چهار فیلم کوتاه داستانی (نیمکت ۱۳۸۵، آرامش در حضور دیگران ۱۳۹۱، اندک جایی برای زیستن ۱۳۹۳، لانک ۱۳۹۴، نهست ۱۳۹۷) و دو فیلم مستند (خواهر غریب ۱۳۹۰ و پوش کشی ۱۳۹۳) و انیمیشن (بادبادک ۱۳۹۵) از دیگر سوابق هنری وی محسوب می‌شود.

 

نظر شما
پرونده ویژه