درخواست فعالین اجتماعی و رسانه‌ای برای تعطیلی ۲ هفته‌ای آذربایجان‌غربی بخاطر کرونا

۱۳۹۹/۰۷/۲۹ - ۱۶:۱۷:۳۱
کد خبر: ۱۰۷۵۹۲۶
با ادامه وضعیت قرمز کرونا و افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از این بیماری منحوس، جمعی از اصحاب رسانه و فعالین اجتماعی و رسانه‌ای، کارزاری برای جمع‌آوری امضا از هموطنان این استان برای تعطیلی دو هفته‌ای آذربایجان‌غربی تشکیل دادند.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، این کارزار که با شعار «درخواست تعطیلی دو هفته‌ای استان آذربایجان‌غربی» و از طرف هموطنان این استان و به دعوت فعالین اجتماعی و رسانه‌ای در قالب قرارگاه رسانه‌ای «رُک» برای کمک به کادر درمان و کاهش سرعت افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌هاست تشکیل شده است.

در متن این درخواست خطاب به استاندار آذربایجان‌غربی آمده است:

بسمه تعالی

جناب آقای شهریاری

استاندار محترم آذربایجان غربی

با سلام و احترام

همانگونه که مستحضرید خیز جدید ویروس کرونا طی یک ماه و نیم اخیر باعث شیوع غیر قابل کنترل و شیب رو به رشد بیماری کووید ۱۹ شده که روزبه‌روز به تعداد مبتلایان و همچنین قربانیان این بیماری افزوده می‌شود که این امر باعث آشفتگی‌ها و دل‌نگرانی‌های جدی برای همه اقشار مردم و جامعه گردیده که حل آن‌ها نیازمند اقدام عاجل، قاطع و بدون مسامحه مسئولان است. این در حالی است که ظرفیت درمانی شهرستان‌ها نیز از لحاظ تخت‌های بستری و مراقبت‌های ویژه به اتمام رسیده است و علاه بر کادر درمانی، بسیاری از دست‌اندرکاران مبارزه با شیوع کرونا شرایط دشواری را تجربه می‌کنند و ادامه این روند احتمالاً منجر به رخداد فاجعه‌بار و غیر قابل جبرانی در جامعه خواهد شد.

علی هذا با توجه به شرایط پیش‌آمده و جهت جلوگیری از رخدادهای تلخ آینده، امضاکنندگان این کارزار تقاضا دارند دستور اعمال محدودیت‌ها را برای تمامی گروه‌های شغلی به مدت دو هفته با قرنطینه سراسری در کل استان صادر فرمایند. در غیر این صورت خانواده‌های بسیاری داغدار خواهند شد.

تا لحظه مخابره خبر بیش از ۹۳۸ نفر این کارزار را در آدرس اینترنتی (https://www.karzar.net/corona-in-west-azerbaijan) امضا کرده اند.

نظر شما
پرونده ویژه