معاون سیاسی استاندار اردبیل:

وضعیت کودکان کار در اردبیل در وضعیت حاد نیست

۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۰۱:۴۳:۰۱
کد خبر: ۱۰۷۶۰۵۷
وضعیت کودکان کار در اردبیل در وضعیت حاد نیست
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل گفت: تا کنون ۸۸نفر متکدی خیابانی از سوی دستگاه های ذیربط در اردبیل شناسایی شده و برای ساماندهی این افراد اقدامات اساسی انجام شده است.

به گزارش برنا،بهروز ندایی در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان اردبیل اظهار کرد: وضعیت کودکان کار در اردبیل چندان بصورت سیستمی حاد نیست و افرادی که در خیابان ها و چهارراه ها فعال هستند که خانواده آنها تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیست.

وی با بیان اینکه برخی افراد گدایی را برای خود به عنوان شغل انتخاب کرده اند افزود: طبق بررسی های انجام شده افرادی که از لحاظ مالی مشکل چندانی ندارند اما هر روز در سطح شهر تکدی گری می کنند و با برنامه ریزی های انجام شده ساماندهی و کنترل می شوند. 

ندایی با تاکید بر اینکه رسانه ها و صدا و سیما باید در این راستا اطلاع رسانی مناسبی انجام دهند افزود: صدا وسیما برای این بخش می تواند فیلم های مستند کار کنند و تشکل های مردم نهاد و انجمن های خیریه نیز در این راستا همکاری لازم را انجام می دهند.

 معاون سیاسی استاندار اردبیل تصریح کرد: طبق آمار دقیق کلا در سطح استان نزدیک ۳۰۰نفر کودکان کار، متکدیان و افراد دست فروش متکدی وجود دارد که ساماندهی این افراد کار سختی نیست و با کمک دفاتر تسهیل گر در حاشیه شهر قابل کنترل هستند البته باید پیشنهاد و خواسته این دفاتر از دستگاه های مرتبط مشخص شده وطبق خواسته انتظارات حل و فصل شود.

این مسوول ادامه داد:شورای برنامه ریزی و توسعه استان بالاترین مرجع تقسیم اعتبار است و کارگروه زیادی زیر نظر این شورا فعالیت می کرده و تجمیع شده و به ۴ کارگروه تقلیل یافته است بنابرین اعتبارات بر اساس پیشنهاد های کارگروه های مرتبط تخصیص داده می شود. 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با اشاره به اینکه در ساماندهی متکدیان و کودکان کار همکاری های بین بخشی ضرورت دارد افزود: ۲۵۸میلیون تومان برای سال گذشته و ۱۱۴میلیون تومان برای امسال از سوی سازمان بهزیستی استان برای ساماندهی این افراد هزینه شده است.   

بهروز ندایی از دستگاه های اجرایی متولی ساماندهی متکدیان خواست طی برگزاری جلسات مختلف و الگوبرداری از استان های موفق برای همیشه بحث ساماندهی این افراد در سطح شهر برچیده شود.

در این جلسه مدیرکل سازمان بهزیستی استان اردبیل و نماینده دفاتر تسهیل گر حاشیه شهر گزارش کلی از اخرین وضعیت متکدیان و کودکار کار اردبیل ارایه کردند.

 

نظر شما