۵۰۰موقوفه در حوزه وقفی تایباد فعال است

۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۱۰:۰۷:۴۶
کد خبر: ۱۰۷۶۲۱۰
۵۰۰موقوفه در حوزه وقفی تایباد فعال است
رییس حوزه اوقاف تایباد و باخرز گفت: ۵۰۰ اثر وقفی در دو شهرستان تایباد و باخرز فعال است و اداره اوقاف تایباد یا بصورت مستقیم یا از طریق نظارت بر کار متولی امورات را پیگیری می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تایباد، ابوالفضل محمودی  با بیان این موضوع که موارد وقفی تایباد و باخرز در حوزه اوقاف تایباد پیگیری می شود، گفت: مهمترین موقوفات در تایباد  موقوفات مرحوم توتونچیان در دشت کاریز است که با نیت واقف درآمدها  زیر نظر فرزند ارشد مرحوم هزینه می شود وموقفه مزارمولانا و سهم وقف آب که توسط  اداره اوقاف نظارت و هزینه می شود.

وی افزود: عمده موارد وقفی در باخرز وقف عزداری ائمه معصومین علیهم السلام است و یک اثروقفی فعال در باخرز مربوط به کودکان بی سرپرست می باشد.

محمودی وقفیات را به دو صورت عنوان کرد و گفت: گاهی واقف متولی را مشخص و جهت مصرف را هم در وقفنامه تعیین کرده است و گاهی هم وقف عام بدون متولی است که اوقاف خودش امرمتولی را برعهده دارد.

وی افزود: آنچه درحال حاضر از موقوفاتی که فعال است ، مربوط به وقفهای است که اداره اوقاف نظارت آنها را عهده دار بوده و هست،  اثروقفی ، در دفاتر ثبت و ضبط شده است ، که لازم است خیرینی که وقفی انجام می دهند سند را به اوقاف تحویل دهند.

محمودی از تصرفات عدوانی موقوفات بعنوان یک چالش نام برد وگفت: واقف و خیرین زیادی هستند وقفی انجام دادند بصورت دست نوشته و عادی،  پس از فوت واقف اثروقفی را عده ای تصرف عدوانی کرده اند ، که در این خصوص اقدامات حقوقی اوقاف مدت زمان زیادی را برای برگشت اثروقفی طلب می کند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز