متوسط ابتلای روزانه به کرونا در استان به حدود ۱۰۰ نفر افزایش پیدا کرده است!

۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۱۱:۰۰:۴۹
کد خبر: ۱۰۷۶۲۳۳
متوسط ابتلای روزانه به کرونا در استان به حدود ۱۰۰ نفر افزایش پیدا کرده است!
دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی از روند صعودی آمار مبتلایان روزانه و ابتلای متوسط روزانه 98 نفر به کرونا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: از اوسط مهر ماه تا کنون شاهد افزایش تعداد متوسط ابتلای روزانه  به بیماری کرونا بوده ایم و این آمار از متوسط روزانه ۹۳ ابتلا به ۹۸ مورد در روز افزایش پیدا کرده است.

او افزود: بروز موارد جدید استانی ۲۰.۲ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بوده در حالی که شاخص کشوری ۵.۹ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است که این آمار ۴ برابر آمار کشوری گزارش شده است.

شریف زاده بیان کرد: میزان بروز تجمعی در استان ۵۵۹ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است و همچنان شهرستان‌ های بیرجند، بشرویه، قاین و درمیان در رتبه‌های اول تا چهارم قرار دارند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی ادامه داد: در شبانه روز گذشته ۲۳۱ آزمایش جدید از افراد مشکوک به بیماری کرونا گرفته شده است و ۱۶۷ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ شناسایی شده است که از این تعداد ۵۷ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری و ۱۱۰ بیمار سرپایی بوده اند.

 او از فوت ۶ نفر در شبانه روز گذشته در استان خبر داد و تصریح کرد: تعداد کل موارد فوت از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون به ۲۲۲ مورد رسیده است.

شریف زاده از مردم خواست تا علاوه بر استفاده از ماسک، دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز