پیام صلح سفیران ضامن آهو، آزادی بخش محکوم به قصاص نفس شد

۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۱۱:۴۰:۵۲
کد خبر: ۱۰۷۶۲۹۵
پیام صلح سفیران ضامن آهو، آزادی بخش محکوم به قصاص نفس شد
معاون قضائی رئیس کل دادگستری ورئیس شوراهای حل اختلاف خراسان رضوی از آزادی یک محکوم به قصاص با تلاش شعبه اول سفیران ضامن آهو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی شوراهای حل اختلاف خراسان رضوی محمود رفسنجانی معاون قضائی رئیس کل دادگستری ورئیس شوراهای حل اختلاف خراسان رضوی از آزادی یک محکوم به قصاص با تلاش شعبه اول سفیران ضامن آهو خبر داد و گفت: این حادثه که در سال 96 رخ داد، پس از طی مراحل قانونی و احراز مجرمیت، برای جلب رضایت اولیاء دم به شعبه سفیران ضامن آهو ارجاع شد که با مذاکرات مستمر و ثمربخش اعضای این شعبه، فرد محکوم به قصاص پس از سه سال بخشیده شد.

ایشان در خصوص جزئیات این پرونده گفت: در نزاع و درگیری بین دو خانواده ، خشم و عصبانیت بر قاتل غلبه کرده بود که متأسفانه با ورود به صحنه جرم شلیک گلوله وی را به پای چوبه دار کشاند.

وی با بیان اینکه اصلاح ذات البین ریشه در دین مبین اسلام و آموزه های غنی فقه امامیه دارد، اظهار داشت: عفو و گذشت نیز در آیات نورانی قرآن مورد توجه و تأکید قرار گرفته است و از کرامات اخلاقی است که در وجود مولی متقیان علی علیه السلام بروز و ظهور داشته است.

رفسنجانی ضمن قدردانی از اعضای شعبه اول سفیران ضامن آهو بیان داشت: در حال حاضر سه شعبه با عنوان سفیران ضامن آهو فعالیت دارند که با تأسی از حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام به عنوان پیام آوران صلح و آشتی برای جلب رضایت اولیاء دم در پرونده های منتهی به قصاص نفس موفقیت های چشم گیری داشته اند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز