سرپرست اداره کل ورزش و جوانان:

باشگاه های ورزشی از کسب و کارهای پر زیان در ایام کرونا هستند

۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۱۵:۵۱:۵۸
کد خبر: ۱۰۷۶۴۹۴
باشگاه های ورزشی از کسب و کارهای پر زیان در ایام کرونا هستند
مصطفی مرادی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان در نشست صمیمی خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با هیئت های ورزشی، باشگاه های ورزشی را از کسب و کارهای پر زیان در ایام کرونا دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، مصطفی مرادی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان در نشست صمیمی خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با هیئت های ورزشی، باشگاه های ورزشی استان سمنان را از کسب و کارهای پر زیان در ایام کرونا دانست.

وی در این خصوص بیان داشت: در ماه های اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا، باشگاه های ورزشی با تعطیلی های طولانی مدت و کاهش مراجعه کنندگان مواجه بودند که این شرایط منجر به کاهش شدید منابع درآمدی آنها و عدم توان کافی در پرداخت هزینه ها مانند اجاره بها باشگاه ها شده است. همچنین مربیان باشگاه ها نیز از این شرایط متضرر شده و همه این گروه ها نیازمند حمایت ویژه هستند.

مرادی ادامه داد: در این راستا علاوه بر اقدامات مربوط به سامانه کارا، بر اساس توافق صورت گرفته با بانک ملی، 100 فقره وام بانکی 50 میلیون تومانی با کارمزد 18 درصد و 150 فقره وام 2 میلیون تومانی با کارمزد 4 درصد به صاحبان باشگاه های ورزشی در حال پرداخت است. اما این کمک ها کفاف ضرر و زیان های باشگاه های ورزشی استان را نمی دهد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان در این نشست دو ساعته ضمن تشکر از حمایت های ویژه مجموعه استانداری سمنان و شخص دکتر خجسته پور از ورزش استان، موفقیت در این حوزه را نیازمند هماهنگی، تلاش و مطالبه بین بخشی از سوی همه دستگاه های اجرایی استان دانست. وی افزود تشکیل شورای ورزش همگانی استان به ریاست دکتر خجسته پور در هفته گذشته مقدمه خوبی برای فعالیت موثرتر در ورزش استان بود و تصمیمات کاربردی در آن اتخاذ شد.

مرادی خاطرنشان کرد: در ورزش بانوان آمارهای بسیار خوبی در استان داریم که این پیشتازی فرصت خوبی برای موفقیت های بیشتر در این حوزه است. همچنین ورزش همگانی در دوران کرونا اولویت اصلی اداره کل ورزش و جوانان است که می تواند در پیشگیری از این بیماری نقش مهمی ایفا کرده و به ارتقای روحیه نشاط و شادابی در جامعه کمک کند. در این راستا برگزاری انوع پویش ها، بحث ورزش کارکنان و توسعه و تجهیز خانه های روستایی از اقدامات مهم است. در بحث ورزش قهرمانی نیز، شاهد آسیب هایی به دلیل شرایط کرونا بوده ایم که در این راستا برنامه ریزی هایی برای حمایت از قهرمانان ورزشی استان خواهیم داشت تا انگیزه موفقیت و تلاش در بین قهرمانان ما تقویت شود.

خبرنگار: آسیه طباطبایی

 

نظر شما
پرونده ویژه