سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج خبرداد:

آغاز به کار آزمایشی کارخانه "بیوکمپوست" در مرکز حلقه دره

۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۱۵:۵۳:۲۵
کد خبر: ۱۰۷۶۵۰۹
آغاز به کار آزمایشی کارخانه بیوکمپوست در مرکز حلقه دره
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از آغاز به کار آزمایشی کارخانه بیوکمپوست این سازمان در مرکز دفن زباله حلقه دره خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، محمد مسیبی اظهار کرد: این اتفاق برای نخستین بار در سطح کشور توسط مهندسین علوم تحقیقات و بیولوژیک واحد کود حلقه دره رقم خورده است.

وی افزود: کارخانه بیوکمپوست با استفاده از پسماندهای آلی شهری و کشاورزی برای اولین بار کودی را تولید می کند که علاوه بر کیفیت استاندارد دارای مجوز ثبت اختراع و آنالیز مورد نیاز جهت بهره برداری در اراضی کشاورزی است.

این مسئول شهری تصریح کرد: در این روند پس از جدا سازی پسماند خشک و تر ، پسماند تر آلی حاصل از زباله های شهری پس از فراوری توسط آنزیم هایی که در مرکز دفن و پردازش حلقه دره توسط متخصصین آماده شده عمل آوری می شود و طی مدت ٣٥ روز تبدیل به کود بیوکمپوست با استانداردهای جهانی و عاری از هر گونه میکروب خواهد شد.

مسیبی بیان کرد: این کارخانه پس از اورهال سازی خطوط قدیمی تولید کمپوست آغاز به کار کرده و با ایجاد خطوط جدید موفق به تولید نسلی جدید از کودها با عنوان بیوکمپوست شده ایم.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در پایان با تاکید براینکه این کود توانایی جایگزینی با کود شیمیایی را دارد و از لحاظ قیمت و توان غنی سازی در بالاترین شرایط قراردارد گفت:  مهمترین مزیت این کارخانه علاوه بر جلوگیری از خروج ارز در شرایط فعلی اقتصادی جهت تهیه کود شیمیایی تولید شدن آن از پسماند گیاهی و میوه ها می باشد که علاوه بر تولید شدن یک محصول کاملا ارگانیک و همخوان با محیط زیست از دفن پسماندهای مذکور جلوگیری کرده و باعث کاهش آلودگی محیط و خاک خواهد شد.

 

نظر شما
پرونده ویژه