معاون امور عمرانی استاندار اردبیل:

شهرداری‌ها برای ارائه خدمات مناسب نیاز به حمایت دارند

۱۳۹۹/۰۸/۰۱ - ۱۲:۴۰:۵۴
کد خبر: ۱۰۷۶۸۲۹
شهرداری‌ها برای ارائه خدمات مناسب نیاز به حمایت دارند
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: برای ارائه خدمات مناسب به شهروندان، شهرداری‌ها نیاز به حمایت دارند.

به گزارش برنا،فرزاد قلندری در سمینار شهرداران استان که با حضور جمالی نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها برگزار شد با بیان اینکه شهرداری‌ها این استان با مشکل مالی مواجه هستند، گفت: برای ارائه خدمات مناسب به شهروندان نیاز به حمایت از شهرداری‌ها است.

وی افزود: ۱۲۰ میلیارد ریال حقوق پرسنل شهرداری‌ها به خاطر کمبود امکانات مالی به تاخیر افتاده و نیاز است به شهرداری‌ها کمک و مساعدت شود تا حقوق پرسنل بیش از این به تاخیر نیفتد.

او بیان‌کرد: بودجه مصوب کل شهرداری‌های استان اردبیل در سال ۹۷ به میزان ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بود که ۶۲ درصد آن تحقق یافت و ۹۸۰ میلیارد ریال هم از سوی سازمان شهردرای‌ها و خزانه به شهرداری‌ها کمک شده است.

قلندری ادامه‌داد: در سال ۹۸ هم بودجه مصوب کل شهرداری‌های استان اردبیل ۶ هزار و ۶۰ میلیارد ریال بود که پنج هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال آن معادل ۸۲ درصد تحقق یافت و هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال هم از سوی سازمان همیاری شهرداری‌ها و خزانه به شهرداری‌ها کمک شد.

وی گفت: در سال ۹۹ هم تاکنون هشت هزار و ۲۰ میلیارد ریال بودجه در شهرداری‌های استان به تصویب رسیده که ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال آن معادل ۳۲ درصد تحقق یافته و از سوی دولت هم ۵۳۰ میلیارد ریال اعتبار به شهرداری‌ها اختصاص داده شده است.

معاون عمرانی استاندار اردبیل با بیان اینکه حمایت دولت از شهرداری‌ها ضروری است، افزود: در بحث فضای سبز ، حمل و نقل عمومی و آتش‌نشانی شهرداری‌های استان نیازمند تامین امکانات مالی هستند که تلاش می‌شود با تامین اعتبارات لازم مشکلات موجود در شهرداری‌ها برطرف شود.

مدیر کل امور روستایی و دهیاری های استانداری اردبیل نیز در این سمینار با اشاره به بالا بودن میزان روستائیان در استان اردبیل نسبت به میانگین کشوری گفت: در حال حاضر ۳۲ درصد از جمعیت استان را روستائیان تشکیل می دهند ، در حالیکه این میزان در میانگین کشوری ۲۶ درصد است.

علی رحیمی زاد با اشاره به فعالیت دهیاران در روستاهای استان ، افزود: برای بهبود عملکرد و تقویت فعالیت دهیاران لازم است وضعیت استخدامی آنان تعیین تکلیف شود.

وی بیان کرد: نبود امکانات و ساختمان اداری دهیاری های استان از دیگر مشکلاتی است که باید مد نظر قرار گیرد.

رحیمی زاد تصریح کرد: از ۶۵۰ دهیاری و ۹۰۲ دهیاری در استان فقط ۱۸۰ دهیاری دارای ساختمان است که می توان با مدیریت در این بخش و استفاده از ساختمان های بلا استفاده ،این وضعیت را سامان داد.

وی همچنین شیوه دفن بهداشتی زباله در روستاها را یادآور شد و گفت: در این خصوص نیز نیاز به ماشین آلات دفن بهداشتی زباله وجود دارد و لازم است تدابیری در این راستا اندیشیده شود.

در این همایش مشکلات شهرداری‌ها استان اردبیل مورد بررسی قرار گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز