استاندار کردستان:

تقابل شوراها با دولت مشکلات مردم را افزایش می‌دهد/ توقع داریم قضاوت‌ها عادلانه باشد

۱۳۹۹/۰۸/۰۱ - ۱۴:۰۷:۱۴
کد خبر: ۱۰۷۶۸۶۷
تقابل شوراها با دولت مشکلات مردم را افزایش می‌دهد/ توقع داریم قضاوت‌ها عادلانه باشد
استاندار کردستان ضمن تاکید بر لزوم تعامل دولت و شوراهای اسلامی، تقابل این دو را موجب افزایش مشکلات مردم دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان،  بهمن مرادنیا در بیست و هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی استان که با حضور رییس شورای عالی استان‌ها و مدیرکل شوراهای وزارت کشور، برگزار شد، با گله مندی از نادیده گرفتن اقدامات دولت در استان از سوی اعضای شوراهای شهر و روستای استان، گفت: در بحث عقب ماندگی ها زیرساخت ها و مشکلات خاص استان شکی نیست اما در کردستان هم مشکلات و عقب ماندگی وجود دارد و هم دشواری کار.

وی یادآور شد: یک کیلومتر راه در کردستان معادل ۳ کیلومتر راه در استان های مسطح است. 

مرادنیا با اشاره به وجود ۶ هزار و ۱۰۹ کیلومتر راه در استان، ۲ هزار و ۹۸۰ کیلومتر آن را آسفالته اعلام کرد و افزود: ۹۰۰ کیلومتر راه در دولت یازدهم ساخته شده است.

استاندار همچنین اظهار داشت: سالانه ۲۰ درصد از اعتبارات متمرکز استان را صرفا به راه روستایی اختصاص دادیم تا کاستی های این حوزه جبران شود. 

وی در ادامه در خصوص جاده مریوان گفت: این پروژه از سال ۸۵ شروع و تا سال ۹۶ فقط ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما از ۹۶ تا کنون پیشرفت خوبی داشته و تا پایان سال به بهره برداری می رسد. مرادنیا با اشاره به جذب ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه، یادآور شد: با توجه به نگاه ویژه دفتر مقام معظم رهبری به این پروژه، در ۳ مرحله ۸۰، ۵۰ و ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن گرفتیم. 

وی دلیل تاخیر در اجرای کمربنی مریوان را وجود معارضین محلی و ساخت و سازهای غیرمجاز عنوان کرد و با اشاره به تغییر مسیر اجباری آن، از شوراها خواست در این موارد به کمک دولت بیایند. 

مرادنیا با یادآوری محدودیت ها و تلاش های انجام شده از سوی دولت در خصوص بحث عمران شهری در استان، از شوراها و شهرداری ها خواست در این زمینه بیشتر تلاش کنند و متذکر شد: قرار نیست ما به جای شما هم تلاش کنیم.

استاندار با اشاره به تلاش های انجام برای تخصیص ۹۶ هزار متر مکعب آب از سدهای استان و جذب ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار با ۱۱۰ درصد تخصیص، برای چند سد استان، گفت: توقع دارم قضاوت ها عادلانه باشد. 

جذب ۹۰ میلیارد تومان اعتبار در بحث حاشیه نشینی توسط شرکت بازآفرینی شهری و همچنین تفاهم نامه بازسازی ۳۵۰ کلاس درس با سازمان نوسازی مدارس، و همچنین جذب سرمایه گذار خارجی برای اجرای پروژه شهری در سنندج، از دیگر موارد مورد اشاره توسط استاندار بود. 

مرادنیا در پایان خاطرنشان کرد: همه ما به دنبال تعامل برای حل مشکلات مردم هستیم، نه دولت و نه شوراها در مقابل مردم نیستند اما اگر میان شوراها و دولت فاصله و تقابل ایجاد شود، مشکلات مردم افزایش می یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز