نماینده یزد در مجلس:

دستورالعمل‌های مقابله با کرونا باید بصورت استانی مصوب و اجرا شود

۱۳۹۹/۰۸/۰۱ - ۲۱:۲۲:۵۱
کد خبر: ۱۰۷۶۹۴۹
دستورالعمل‌های مقابله با کرونا باید بصورت استانی مصوب و اجرا شود
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: هرچند بسیاری از تصمیم ها به صورت ملی از سوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا مصوب و به استان‌ها ابلاغ می‌شود اما با توجه به شرایط خاص باید برخی از تصمیم ها به صورت استانی مصوب و اجرا شود

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "محمدصالح جوکار"نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی  در نشست بررسی مشکلات بیمارستان‌های یزد در مبارزه با ویروس کرونا و نشست با جمعی از متخصصان بیماری های عفونیکه در بیمارستان شهید صدوقی مرکز استان برگزار شد، با اشاره به شیوع  کرونا و مشکلاتی که در این رابطه به وجود آمده است ،افزود: مشکلات به وجود آمده و مسوولیت‌پذیر نبودن برخی ها  در این زمینه سبب نگرانی است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه باید کار پژوهشی صورت گیرد ، چرا آمار ابتلا به کرونا در یزد نسبت به دیگر استان‌ها روند صعودی بیشتری دارد، تصریح کرد: ستادهای مبارزه با کرونا علاوه بر  ملی به صورت استانی هم برگزار می‌شود و باید در این ستادها نسبت به این موارد تصمیم گیری لازم صورت پذیرد.

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تعداد بسیار کمی از مردم اصلا حاضر نیستند پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، گفت: بیشتر مردم همراهی لازم برای رفع مشکلات را دارند ولی وقتی که برخی از مسوولان تصمیم‌گیر موضوع های مرتبط با پیشگیری را جدی نمی‌گیرند و اطلاع رسانی لازم به مردم را ندارند چه انتظاری از جامعه داریم؟

وی با بیان اینکه مردم در ماه های محرم و صفر نهایت همکاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشتند ، ادامه داد: در شرایط فعلی چه انتظار دیگری از مردمی داریم که با مشکلات اقتصادی و معیشتی روبرو هستند، حداقل بخشی از جامعه ما تعهد و مسوولیت دارند در صورتی که ما مسوولان جدیت لازم را داشته باشیم و با آنها شفاف صحبت کنیم قطعا مشکلات رفع می‌شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت اطلاع رسانی درست و ارایه آموزش‌های کافی به مردم در حوزه پیشگیری از کرونا تاکید کرد و افزود: این آموزش‌ها باید به صورت استانی هم انجام شود و زمینه ای فراهم کنیم که آموزش‌ها فراگیر باشد.

وی ادامه داد: خسته کردن کادر درمان استان تبعات بسیار زیادی دارد و باید برای جلوگیری از این موضوع تلاش کرد تا زمینه ای به وجود آید که امکانات و نیروی انسانی در این حوزه را تقویت کنیم.

نماینده استان یزد در مجلس خاطرنشان کرد: این که هر روز تعداد قابل توجهی از کادر درمان و به ویژه پرستاران به کرونا مبتلا می شوند موضوع بسیار خطرناکی است؛ باید به گونه ای عمل کنیم که سلامت آنها بیش از پیش تامین  و فشار بر آنها با رعایت بیش از پیش دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم کمتر شود.

نظر شما