بیجار در مسیر توسعه

۱۳۹۹/۰۸/۰۳ - ۱۰:۴۰:۴۸
کد خبر: ۱۰۷۷۳۴۹
بیجار در مسیر توسعه
بهرام نصراللهی زاده در بازدید از پروژه‌های نیمه کاره شهرستان بیجار اظهار داشت: پل چنگیز قلعه بیجار تا پایان آبان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، بهرام نصراللهی زاده در بازدید از پروژه‌های نیمه کاره شهرستان بیجار اظهار داشت: پروژه تقاطع و پل چنگیز قلعه و ادامه کمربندی بیجار - همدان از جمله دغدغه اصلی مدیریت استان به شمار می‌رود که امیدواریم با بتن ریزی، عملیات قیرپاشی و آسفالت هم آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه کل طول قطعه چنگیز قلعه یک هزار و ۶۰۰ متر است، یادآور شد: برای بهره برداری از این پروژه حدود یک هزار و ۸۰۰ متر آسفالت نیاز است که با اتمام زیر ساخت‌های لازم، در ماه جاری زیر بار ترافیک می‌رود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان تاکید کرد: اعتبار اولیه این پروژه ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده، اما اعتبار مورد نیاز برای بهره برداری، حدود ۹۵ میلیارد ریال است.

وی در ادامه از روند پیشرفت پروژه پیاده راه مرکز شهر بیجار هم بازدید کرد و افزود: ابن طرح بیش از ۸۰ درصد پیشرفت دارد که طول فاز اول در حال انجام، ۵۰ درصد کل پروژه پیاده راه مورد نظر است.

نصرالهی زاده با اشاره به اینکه طولانی شدن زمان اجرای فاز اول پروژه در خیابان اردلان غربی مشکلات عدیده‌ای را برای مردم و کسبه ایجاد کرده است، گفت: از جمله موانع سخت پیش‌روی پروژه، زیر ساخت‌های فرسوده دستگاه‌های خدمات‌رسان در این خیابان و اصلاح و تقویت زیر سازی مناسب آن، است.

وی افزود: بخش عمده اعتبار مورد نیاز پروژه صرف زیر ساخت‌ها و زیر سازی شده که جهت اتمام سنگ فرش حدود سه میلیارد ریال اعتبار نیاز است که با همکاری اداره کل راه و شهرسازی تامین خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان اظهار داشت: زیبا سازی، نورپردازی و مبلمان پیاده راه مرکز شهر بیجار حدود ۱۰ میلیارد ریال دیگر نیاز دارد و با توجه به فعالیت پیمانکار تا اواخر آبان ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در آیین کلنگ زنی احداث مرکز مراقبت ویژه بیمارستان امام حسین (ع) بیجار شرکت کرد و یادآور شد: این پروژه در مساحت ۲۸۸ متر مربع و با اعتباری بیش از ۶۰ میلیارد ریال برای ساختمان و تجهیزات مورد نیاز و حمایت مالی خیرین بیجاری با هشت تخت آی سی یو به بهره برداری خواهد رسید.

نصرالهی زاده دربازدید از بیمارستان امام حسین (ع) بیجار تاکید کرد: با توجه به مستهلک بودن دستگاه‌های رختشویی مبلغ ۱۵ میلیارد ریال و برای بهسازی آشپزخانه پنج میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد.

عرفان مرادی معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی کردستان در بازدید از روند اجرای دو بانده نمودن جاده بیجار دیواندره گفت: این محور به طول ۵۰ کیلومتر از طرف شهرستان بیجار در ۵ قطعه و به طول ۱۹ کیلومتر در حال اجراست.

مرادی افزود: قطعات ۱ و ۲ به اتمام رسیده و مورد بهره برداری قرار گرفته است و قطعات ۳، ۴ و ۵ به طول ۱۴ کیلومتر در دست احداث می‌باشد.

وی یادآور شد: قطعه ۳ این مسیر ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تامین اعتبار به زودی زیر بار ترافیکی خواهد رفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز