استاندار سمنان در دیدار با رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور:

همکاری استانداری سمنان و دانشگاه فنی و حرفه‌ای تقویت می‌شود

۱۳۹۹/۰۸/۰۳ - ۱۴:۲۵:۵۴
کد خبر: ۱۰۷۷۵۷۰
همکاری استانداری سمنان و دانشگاه فنی و حرفه‌ای تقویت می‌شود
استاندار سمنان با بیان اینکه زمینه‌های تقویت همکاری استانداری و دانشگاه فنی و حرفه‌ای وجود دارد، گفت: این همکاری با اعتبارات 30 درصدی از سوی استانداری و 70 درصدی دانشگاه انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ علی رضا آشناگر در دیدار ظهر شنبه با رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور به میزبانی دفتر خود در سمنان با بیان اینکه تمایل به همکاری و مشارکت با دانشگاه فنی و حرفه‌ای وجود دارد، بیان کرد: به ازای 70 درصد اعتبارات اختصاص یافته از سوی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، این استانداری نیز 30 درصد مشارکت خواهد کرد.

وی با انتقاد از شیوه نظری و تئوری آموزش در کشور گفت: شیوه و روش آموزش در کشور ما باید تغییر کند لذا یکی از مشکلات اساسی آموزش در کشور ما، تاکید بیش از حد به تربیت و پرورش کارشناس محسوب می‌شود در حالی که کشور با کمبود تکنسین و نیروی ماهر مواجه است.

استاندار گفت: دانش آموختگان رشته‌های نظری زیادند، اما بازار کار برای آنان نیست و بی‌تردید اگر مهارت دانشجویان افزایش یابد، بازار کار نیز برای آنان فراهم خواهد شد.‌

آشناگر در ادامه با تاکید بر ضرورت بروز رسانی تجهیزات و امکانات کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای گفت: کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای ما متناسب با تکنولوژی روز نیست و لذا این امر بازار کار را محدود می‌کند.

وی در خاتمه افزود: سمنان، استانی پر ظرفیت و کم جمعیت است که توجه به نیازهای آن می‌تواند در پذیرش سر ریز جمعیت استان‌های مجاور و ایجاد اشتغال برای کشور مؤثر باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز