رئیس پلیس آگاهی استان البرز خبرداد:

دستگیری سارقان حرفه ای تحت تعقیب / مالباختگان به پلیس آگاهی مراجعه کنند

۱۳۹۹/۰۸/۰۳ - ۱۵:۳۱:۳۸
کد خبر: ۱۰۷۷۶۲۵
دستگیری سارقان حرفه ای تحت تعقیب / مالباختگان به پلیس آگاهی مراجعه کنند
رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت:با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان اعضای باند سارقان منزل که اقدام به 110میلیارد ریال سرقت از منازل مسکونی در استان های البرز، تهران، زنجان، قم و مازندران، کرده اند، شناسایی و دستگیرشدند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، سرهنگ محمد نادربیگی  با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی وقوع سرقت های متعدد منزل در مناطقی از "عظیمیه"، "اسلام آباد" و شهرستان "فردیس" به شیوه تخریب توپی قفل در و بالکن رویی و اعلام شکایت شهروندان در این خصوص، رسیدگی به این پرونده ها در اختیار تیم ویژه ای از کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان با بررسی صحنه های سرقت و انجام تحقیقات میدانی، موفق به شناسایی یکی از متهمان شدند که در بررسی سوابق وی محرز شد که نامبرده بیش از 14 فقره سابقه  کیفری سرقت و قتل دارد و در حال حاضر با همدستی یک خانم پس از شناسایی منازل خالی از سکنه و با استفاده از خودروهای پژو پارس و سمند اقدام به سرقت از منازل می کنند .

سرهنگ نادربیگی  بیان کرد: دستگیری متهم به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت تا اینکه پس از چندین روز تلاش شبانه روزی کارآگاهان، رد متهم در شهرستان ملارد استان تهران شناسایی و کارآگاهان پس از دریافت نیابت قضائی به آن جا اعزام و طی یک عملیات غافلگیرانه نامبرده به همراه همدستش در منزل دستگیر و در بازرسی از آن جا تعداد زیادی اموال سرقتی شامل فرش دستباف، لوازم خانگی، کفش ، پوشاک، نقره، کوله پشتی، ساعت مچی و اشیاء قیمتی کشف شد.

این مقام انتظامی افزود: متهم پس از انتقال به  پلیس آگاهی در ابتدا منکر هرگونه جرمی شد اما در مواجهه با مدارک و مستندات موجود به ناچار لب به اعتراف گشوده و اقرار کرد که با تشکیل یک باند 4 نفره اقدام به 70 فقره سرقت از منازل مسکونی به شیوه تخریب در منزل و بالکن رویی در شهرهای مختلف از جمله کرج، زنجان، قم ،تهران و مازندران کرده اند. 

وی با بیان این که ارزش اموال مسروقه 110 میلیارد ریال برآورد شده است گفت: محل های سرقت توسط متهمان بازسازی و تعدادی از شکات نیز شناسایی شدند که شکایت آن ها در حال رسیدگی است.

این مقام انتظامی با بیان این که متهمان برای ادامه تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی استان البرز قرار دارند اظهار کرد: تلاش برای شناسایی سایر متهمان و مالخران ادامه دارد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز در پایان گفت: با حکم دادستان عمومی و انقلاب استان البرز، تصویر بدون پوشش متهمان در رسانه ها منتشر تا چنانچه افرادی به این شیوه مورد سرقت قرار گرفتند به پلیس آگاهی استان البرز واقع در کرج- میدان طالقانی- ابتدای بلوار تعاون مراجعه کنند.

سرهنگ نادربیگی با اشاره به این که شهروندان می توانند جهت شناسایی اموال خود به سامانه نما مراجعه کنند و شماره سریال اموال به سرقت رفته خود را به این سامانه اعلام کنند تا از طریق پلیس آگاهی به آن ها اطلاع رسانی شود از شهروندان خواست : به منظور پبشگیری از سرقت منزل از شهروندان خواست: منازل خود را به دوربین های مداربسته و سیستم های هشدار دهنده استاندارد مجهز کنند و هرگز طلا، جواهر و وجوه نقد خود را در منزل نگهداری نکرده و آن ها را به صندوق امانات بانک ها بسپارند .

 

نظر شما