۸۴ درصد از جمعیت کردستان در مرحله سوم از لحاظ کرونا غربالگری شدند

۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۱۲:۲۵:۵۵
کد خبر: ۱۰۷۸۱۸۸
۸۴ درصد از جمعیت کردستان در مرحله سوم از لحاظ کرونا غربالگری شدند
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در مرحله سوم، تعداد یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۳۹۸ نفر معادل ۸۴ درصد از جمعیت استان کردستان از لحاظ بیماری کرونا غربالگری شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، آرزو فلاحی با اشاره به اقـدامات انجام گرفته در راسـتای پیشگیری، درمان و مقابله با کووید -۱۹ در حوزه بهداشت اظهار کرد: علاوه بر مراکز خدمات جامع سلامت شهری، روستایی، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت به عنوان واحدهای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، تعداد ۱۷ مرکز تحت عنوان مراکز " منتخب کووید-19 " در سطح استان به صورت اختصاصی وظیفه ارائه خدمات مرتبط با این بیماری به مراجعین را به عهده دارند .

وی تعداد خدمات ارائه شده در مراکز منتخب استان را از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون ۱۰۸ هزار و ۳۶۵ خدمت عنوان کرد و افزود: تعداد ۱۳۶ پزشک، ۲۳۸ نفر مراقب سلامت، ۶۰ نفر کارشناس آزمایشگاه، ۸۴ نفر در واحد پذیرش و ۱۶ نفر ۷ نفر خدمتگزار در شیفت‌های تعیین شده در این مراکز فعالیت و حضور دارند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ابلاغی از سوی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، غربالگری بیماری کووید-19 تا کنون طی سه مرحله در استان انجام گرفته است و جمعیت استان از نظر ابتلا به این بیماری توسط مراقبین سلامت و بهورزان غربالگری شده اند.

به گفته دکتر فلاحی متعاقب معرفی سایت www.salamat.gov.ir جهت انجام خودارزیابی بیماری کووید-19 در افراد دارای علائم بیماری واجرای غربالگری از ابدای شیوع بیماری کرونا در استان در دو مرحله، بیش از ۹۱ درصد این افراد در مرحله اول و ۹۰ درصد در مرحله دوم توسط تیم سلامت شاغل در پایگاههای سلامت و خانه های بهداشت پیگیری شده و اقدامات لازم جهت آنها صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: در مرحله سوم تعداد یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۳۹۸ نفر معادل ۸۴ درصد از جمعیت استان از لحاظ ویروس کرونا غربالگری شده‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، تعداد نمونه‌های گرفته‌شده از بیماران مراجعه‌کننده به مراکز منتخب بیماری کرونا در مرحله سوم را ۳۴ هزار و ۳۳۴ مورد عنوان کرد.

دکتر فلاحی خاطرنشان کرد: خدمات مربوط به غربالگری بیماری کووید-19 و پیگیری های مربوطه همچنان در حال اجرا است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز