معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان:

دانشگاه سمنان در رتبه‌بندی جهانی «یو. اس. نیوز» ۱.۹ ارتقاء یافت

۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۱۲:۵۱:۵۳
کد خبر: ۱۰۷۸۲۱۹
دانشگاه سمنان در رتبه‌بندی جهانی «یو. اس. نیوز» ۱.۹ ارتقاء یافت
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان گفت: دانشگاه سمنان با قرارگیری در رتبه‌بندی جهانی «یو. اس. نیوز» سال ۲۰۲۱ به میزان ۱.۹ نیز ارتقا یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ سیف الله سعدالدین روز دوشنبه به رسانه ها افزود: دانشگاه سمنان در جمع دانشگاه‌ها و مؤسسه های ایرانی نمایه شده در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان در «یو. اس. نیوز» در سال ۲۰۲۱  قرار گرفت و امتیاز آن از ۲۷ امتیاز سال ۲۰۲۰ به ۲۸.۹  ارتقاء یافت.

وی گفت: بر اساس این رتبه‌بندی دانشگاه سمنان با امتیاز ۲۸.۹ توانست رتبه ۲۲ ملی را در میان دانشگاه های سراسر کشور و رتبه یکهزار و ۲۹۴ را در سطح جهانی به دست آورد.

سعدالدین با بیان اینکه یو اس نیوز، دانشگاه‌ها را بر اساس رده‌ بندی کارنیگی که رده‌ بندی مورد تائید آموزش عالی آمریکا است گروه‌بندی می‌کند، تصریح کرد: اعتبار جهانی و منطقه‌ای پژوهشی، تعداد انتشارات، کتاب‌ها، همایش‌ها، تأثیر استنادی نرمال‌شده، میزان استنادها و انتشارات در میان ۱۰ درصد انتشارات باکیفیت ازجمله معیارهای ارزیابی موسسه «یو. اس. نیوز» است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان افزود : نسبت انتشارات در میان ۱۰ درصد انتشارات باکیفیت، میزان همکاری‌های بین‌المللی، نسبت همکاری جهانی، تعداد مقاله‌های پر استناد در میان یک درصد انتشارات باکیفیت و نسبت مقاله‌های پر استناد در میان یک درصد انتشارات باکیفیت از دیگر معیارهای مهم برای ارزیابی دانشگاه‌ها در نظام رتبه بندی یو.اس نیوز است .

وی با بیان اینکه حضور دانشگاه سمنان در نظام‌های ملی و بین‌المللی رتبه‌بندی از اهداف این دانشگاه است بیان کرد:  بر اساس رتبه‌بندی یواس نیوز ۲۰۲۱ دانشگاه سمنان بالاتر از دانشگاه های گیلان، رازی، یاسوج و  اصفهان قرارگرفت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان با بیان اینکه این نظام به رتبه‌بندی بیش از یکهزار و ۵۰۰ مؤسسه برتر از بیش از ۸۰ کشور پرداخته است خاطر نشان کرد : داده‌های ارزیابی این معیارها با همکاری شرکت «کلاریویت آنالیتیکس»، ناشر پایگاه "اینسایتس" گردآوری می‌شود.

دانشگاه سمنان دانشگاه مادر منطقه بیش از ۱۲ هزار دانشجو و ۳۷۰ عضو هیات علمی دارد و در زمره یک درصد دانشگاه های تاثیرگذار علمی دنیا است. 


 

نظر شما