معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه:

مسئولان یزد اجرای کامل طرح مدارس امین در دارالعباده را حمایت کنند

۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۱۵:۰۱:۵۵
کد خبر: ۱۰۷۸۳۶۷
مسئولان یزد اجرای کامل طرح مدارس امین در دارالعباده را حمایت کنند
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه گفت: از مسئولان استان یزد به واسطه سابقه دینی این استان انتظار می رود که شرایط را برای اجرای کامل طرح مدارس امین در دارالعباده حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "حجت الاسلام حسین ملانوری" معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه در دیدار اعضای ستاد ملی و استانی همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت حضور حوزه در آموزش و پرورش اظهار داشت: انقلاب کردیم که اسلام حاکم شود، نظامی سرپا کردیم که مردم تربیت اخلاقی و دینی شوند و اگر این امر محقق نشود و نیروی انسانی خوب تربیت نشود، تمام پیشرفت‌هایی که در کشور محقق می شود را دو دستی تقدیم بیگانگان می کند.

وی عنوان کرد: این نظام باید افراد قوی را تربیت می کرد که با تمام قوا از داشته های کشور صیانت کنند اما در مواردی افرادی در مدارس و دانشگاه های ما تربیت شدند که در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت نکردند.

ملانوری ادامه داد: حوزه علمیه تربیت نفوس انسانی و تهذیب مردم را وظیفه ذاتی خود می داند بر همین اساس در طرح آمایش حوزه، کارویژه حوزه و روحانیت تعریف و 200 کارویژه در کشور ایجاد شده که 70 کارویژه اجتماعی بیرون از حوزه و 60 مورد آن تبلیغی است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه عنوان کرد: با این اتفاق، بخش تبلیغی حوزه در دوره جدید ساختار جدیدی پیدا کرده به نحوی که در سازمان‌های مختلف یک اداره مخصوص تبلیغ دیده شده و در میان همه آنها، آموزش و پرورش از اهمیت بسیاری برخوردار است.

ملانوری با اشاره به ورود حوزه به بحث تدوین و برنامه ریزی کتب درسی بیان کرد: گاهی نویسندگان، کتب درسی را عوض نمی کنند بلکه یک کلمه را تغییر می‌دهند که این کلمه ماهیت درس را عوض می‌کند بنابراین حوزه علمیه به عنوان چشم بیدار دین نظارت و رصد جدی انجام می‌دهد.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح امین در 4 هزار و 500 مدرسه در سطح کشور اظهار داشت: این طرح بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که 70 شاخص تربیتی دارد، اجرا شده و حوزه با استخراج و گزینش 22 شاخص از بین آنها و تعیین 10 شاخص اصلی و اساسی و 12 شاخص فرعی، آنها را در سطح مدارس زیر پوشش با عنوان مدارس امین اجرا می کند.

ملانوری با اشاره به اینکه این طرح در مدارس استان‌هایی نظیر آذربایجان غربی، فارس، خوزستان و برخی مدارس تهران نتایج بسیار خوبی به دنبال داشته است، افزود: تاکنون واکنش‌هایی در سطح بین المللی در مورد مدارس امین وجود داشته و رسانه های خارجی در حال مذمت آن هستند و این نشان می‌دهد که دشمن نگران شکل گیری چنین مدارسی در سطح کشور است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: با توجه به اینکه یزد دارای سابقه بسیار خوب در زمینه پرورش علما است و در حال حاضر نیز سطح علمی طلاب یزد بسیار خوب است، انتظار داریم تمام مدارس استان یزد زیر پوشش طرح امین قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: تحقق این امر نیازمند توجه ملی و استانی است و ما در سطح ملی تامین نیرو و آموزش آن را تضمین می کنیم و تعهد می دهیم که هیچ مدرسه ای خالی از روحانی نماند اما در سطح استانی، بحث مالی این طرح نیازمند توجه جدی استاندار و مسئولان استان است.

ملانوری ادامه داد: اجرای این طرح در استان یزد سالانه نزدیک به حدود 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و گرچه در نگاه اول رقم زیادی به نظر می رسد اما سرمایه گذاری بسیار ارزشمندی در زمینه پرورش نیروی طراز انقلاب اسلامی است و انتظار می رود از ظرفیت معادن و صنایع، موقوفات و علما در این زمینه استفاده شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز