اتمام فرودگاه سقز تا پایان امسال/ پیشرفت ۸۷ درصدی پروژه

۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۱۲:۱۱:۲۸
کد خبر: ۱۰۷۸۸۰۱
اتمام فرودگاه سقز تا پایان امسال/ پیشرفت ۸۷ درصدی پروژه
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: طرح کلی فرودگاه دارای ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی است و تمام تلاش شده است که ساخت این فرودگاه امسال به اتمام برسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، محمدصدیق ثابتی در بازدید از جاده جایگزین پروژه فرودگاه سقز اظهار داشت: ساخت جاده جایگزین ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون برای اجرای آن بیش از 3 میلیارد تومان هزینه و 55 درصد آن آماده آسفالت است.

وی ادامه داد: اگر معارضین زودتر در خصوص واگذاری زمین‌هایشان که در مسیر این پروژه قرار دارد همکاری می‌کردند، هم اکنون این مسیر به زیر بار ترافیک رفته بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان ادامه داد: فرودگاه سقز هم در مراحل پایانی ساخت قرار دارد و به زودی ترمینال و ساختمان‌های جانبی آن به بهره‌برداری می‌رسد که در این خصوص هم بیش از 13 میلیارد توامان هزینه شده است.

ثابتی افزود: طرح کلی فرودگاه دارای ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی است و تمام تلاش شده است که ساخت این فرودگاه امسال به اتمام برسد.

وی گفت: ساخت این فرودگاه که نزدیک به 2 دهه طول کشیده است، هم اکنون مراحل پایانی ساخت را سپری می‌کند و قرار است تا پایان سال کار اتمام آن به پایان برسد و سپس با نصب سیستم‌های داخل فرودگاه از جمله سیستم مراقبت پرواز که به صورت موبایلی و پرتابل است، عملا فرودگاه مورد بهره‌برداری کامل قرار گیرد و آماده پرواز هواپیما شود.

کامیل کریمیان، فرماندار ویژه شهرستان سقز هم در بازدید مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از پروژه کنارگذر و فرودگاه با تقدیر از تلاش‌های استاندار کردستان و معاونت عمرانی استاندار که در پیشبرد ساخت این فرودگاه نهایت همکاری و تلاش کردند، گفت: کار محوطه‌سازی فرودگاه هم شروع شده و انتظار می‌رود این کار با قوت تمام به پیش برود و به پایان برسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز