نماینده ولی فقیه در لرستان :

در مسئله تداخلات اراضی کشاورزی دقت لازم به عمل آید / باید در برابر مخربین منابع طبیعی ومحیط زیست و زمین خواران بایستیم

۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۱۳:۵۱:۲۸
کد خبر: ۱۰۷۸۸۹۶
در مسئله تداخلات اراضی کشاورزی  دقت لازم به عمل آید / باید در برابر مخربین منابع طبیعی ومحیط زیست و زمین خواران بایستیم
حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی گفت: بایستی قرص و محکم در مقابل کسی که درخت قطع می‌کند و محیط زیست و منابع ملی تخریب می‌کند و زمین خواری می کند بایستیم.

 به گزارش خبرگزاری برناازلرستان، حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی  در جلسه بررسی موانع و مشکلات کمیسیون رفع تداخلات اراضی بر ضرورت حفاظت از محیط زیست تاکید کرد و اظهارکرد: طبیعت امانت در دست انسان است و باید از آن حفاظت کرد؛ در آیات و روایات متعدد آمده است که اراضی را آباد کنیم.

او با بیان اینکه امام صادق (ع) می‌فرماید «درخت بکارید و کشاورزی کنید که هیچ عملی از کاشت درخت و کشاورزی حلال‌تر و پاکیزه‌تر نیست»، افزود: در روایت دیگری آمده است اگر سرزمینی از آب برخوردار باشد و مردم آن فقیر باشند، این مردم از رحمت خدا به دور هستند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه باید برای محیط زیست برنامه‌های مدون چند ساله داشت و از دانش اهل فن و گروه‌های مردمی بهره برد، افزود: در برنامه ریزی برای حفاظت از محیط زیست نباید تنها به بودجه‌های استانی بسنده کرد، بلکه از سرمایه‌های مادی و معنوی ملی هم باید استفاده شود و از توان دوستداران محیط زیست بهره گرفت.

حجت الاسلام شاهرخی یادآور شد: حفظ و نگهداری درختان کهنسال شهر از اهمیت بالایی برخوردار است.

او با بیان  اینکه باید توجه کنیم که نقشه‌هایی در گذشته تهیه شده است، اما باید شرایط امروز اراضی را توجه کنیم، خاطر نشان کرد: در تعیین تکلیف اراضی، نباید به طور مداوم بر نقشه‌های ۶۰ سال پیش تاکید شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه بسیاری از کارخانجات و واحدهای تولیدی استان تعطیل شده‌اند، بخش عمده‌ای از مردم در حوزه کشاورزی اشتغال دارند و باید در مسئله تداخلات اراضی کشاورزی که محل تأمین معیشت مردم است دقت لازم به عمل آید،عنوان  کرد: اراضی که شخم زده شده و کشاورزان دهها سال روی این اراضی کشت می‌کنند، نباید آن را محروم و ممنوع کرد.

حجت الاسلام شاهرخی با ملاحظه نقشه هوایی اراضی ولی حال فعلی اراضی کشاورزی نیز باید رصد شود،  بیان کرد: بایستی قرص و محکم در مقابل کسی که درخت قطع می‌کند و محیط زیست و منابع ملی تخریب می‌کند و زمین خواری می کند بایستیم؛ از این رو بین کشاورزی که از زمین خود درآمد کسب می‌کند که خرج سال او را هم تامین نمی کند با کسی که درختان را قطع می‌کند و منابع ملی را تخریب می‌کند تفاوت قائل شویم.

او با اشاره به اینکه برخی افراد طبیعت را تصرف کرده‌اند، چه میزان با آنها برخورد شده است؟ گفت: باید افراد ویژه خوار و متصرف منابع ملی، که حق ملت و دولت را غصب کرده اند را به قانون سپرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان : کشاورزان واقعی که دهها سال است بر روی زمین ها زحمت می‌کشند، به دادگاه و دادگستری ارجاع ندهیم و اراضی که سابقه شخم زدن و کشت کردن دارند و چندین سال است که زیر کشت می‌روند را اجازه دهیم به فعالیت خود ادامه دهند.

شاهرخی گفت :البته در موضوع تداخلات اراضی کشاورزی و منابع ملی باید رعایت عدل و انصاف و مردم داری مدنظر قرار بگیرد و این کمیسیون با برگزاری جلسات متعدد و فوق‌العاده اراضی که مورد اختلاف بین کشاورزان و منابع ملی است را بررسی کنند تا کشاورزان هم از این معطل گذاشتن خارج شوند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز