فرماندار بافق:

نقاهتگاه مبتلایان به کرونا راه اندازی شد

۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۱۴:۴۱:۲۷
کد خبر: ۱۰۷۸۹۳۳
نقاهتگاه مبتلایان به کرونا راه اندازی شد
فرماندار بافق گفت: باتوجه به وضعیت قرمز شهرستان از نظر شیوع کووید- ۱۹ به منظور کنترل و پیشگیری از شیوع این بیماری، نقاهتگاه افراد مبتلا به ویروس کرونا از امروز (سه‌شنبه) با ظرفیت ۳۰ تخت، دایر شد و آماده خدمت‌رسانی به بیماران است .

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "سیدمهدی طلایی مقدم" فرماندار بافق در گفتگویی با اعلام خبر راه اندازی مرکز نقاهتگاه مبتلایان به بیماری کرونا در این شهرشتان گفت: با افزایش آمار و تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستان بافق، برای پشگیری از انتقال این بیماری، افرادی که آزمایش آن‌ها مثبت است یا دوره درمانشان در بیمارستان به پایان می‌رسد اما شرایط قرنطینه خانگی را ندارند،در نقاهتگاه یادشده از آنها نگهداری می‌شود.

وی تصریح کرد: با همکاری شبکه بهداشت و درمان و نیروی انتظامی شهرستان، این نقاهتگاه راه اندازی شد و محل قرنطینه بیمارانی است که آزمایش آن‌ها مثبت  و سرپایی مداوا می‌شوند.

دبیر ستاد مبارزه با ویروس کرونا در بافق اضافه کرد: هدف از نگهداری بیماران در نقاهتگاه، جداسازی و اطمینان از سلامتی آن‌ها تا زمانی است که احتمال انتقال بیماری به افراد دیگر به صفر برسد.

وی با بیان اینکه  وضعیت شهرستان به دلیل افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا، بحرانی است ،تصریح کرد: نظارت‌ها و دستورالعمل‌های پیشگیری از کرونا در این شهرستان تشدید شده  و با متخلفان برخورد جدی می‌شود.

 طلایی مقدم تصریح کرد: مردم عزیز شهرستان آگاه باشند به هیچ عنوان قصد بگیر و ببند نداریم، اما به خاطر سلامتی شهروندان اجرای مصوبات ستاد کرونا الزامی است و در صورت تخلف از این مصوبات باید پاسخگو باشیم.

فرماندار بافق اظهار کرد: به همین منظور همکاری مردم و همه‌ دستگاه‌ها و نهادها ضروری است و تاکنون  اغلب مردم تابع شیوه نامه‌های بهداشتی بوده ند، اما برخی هم رعایت نمی‌کنند.

وی ،دهستان‌های سبزدشت و کوشک این شهرستان  را نیز منطقه پرخطر اعلام کرد و  با توجه به جمعیت سالمندان منطقه، کنترل ترددها در این منطقه را یادآور شد و افزود:در صورت ادامه افزایش تعداد بیماران با مشکلاتی نظیر کمبود تخت و خستگی کادر درمان مواجه می‌شویم و از سوی دیگر با توجه به افزایش بستری‌ها در مرکز استان، امکان اعزام بیمار به شهر یزد نیز وجود ندارد.

به گفته طلایی مقدم با توجه به الگوی ابتلای خانوادگی به این ویروس در موج سوم ، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، کاهش دورهمی‌ها و زدن ماسک ضروری است.

فرماندار بافق خاطرنشان کرد: تشدید بازرسی‌ها و نظارت بر اصناف و بازاریان، ادامه تعطیلی مراسم‌ها، مناسبت‌ها، اماکن گردشگری، نظارت بیشتر بر فعالیت کارگری در کارخانه ها و معادن، برخورد با متخلفان و پلمب واحدهای متخلف از مواردی است که تا ریشه کن شدن کووید ۱۹ همواره در دستور کار ستاد کرونا شهرستان قرار دارد.

موج سوم کرونا در بافق در حال گسترش است تاکنون در این موج ۲۷۰ مورد مثبت گزارش شد که از این تعداد حدود ۷۰ نفر بستری شدند و بقیه سرپایی مداوا یا در حال درمان هستند و از مجموع موارد بستری هم هفت بیمار به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان انتقال یافت.

 

نظر شما