توسعه راه‌ها، نقش مهمی در کاهش تصادفات دارد

۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۱۸:۳۱:۰۶
کد خبر: ۱۰۷۹۰۷۳
توسعه راه‌ها، نقش مهمی در کاهش تصادفات دارد
وزیر راه و شهرسازی در ارتباط ویدیو کنفرانسی با هشتمین جلسه مدیریت اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان آذربایجان غربی به ریاست استاندار و دبیری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی تاکید کرد : روند حذف نقاط پر حادثه و تصادف استان آذربایجان غربی تسریع یابد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، هشتمین جلسه مدیریت اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان آذربایجان‌غربی در محل سالن جلسات استانداری این استان و به ریاست استاندار و دبیری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی و شرکت اعضا برگزار گردید.

در این جلسه وزیر راه و شهرسازی به صورت ویدیو کنفرانس از آخرین اقدامات این کمیسیون در جهت کاهش تصادفات و ایمن سازی محورهای مواصلاتی استان با ارائه گزارش از سوی استاندار و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی مطلع و بعد  از استماع این گزارش بر لزوم تسریع اتمام کامل حذف نقاط پر حادثه و پر تصادف استان تاکید کرد و افزود : در راستای کاهش تصادفات جاده ای، مناسبت روز بدون حادثه را می توان در طول سال به دفعات بیشتری برگزار کرد.

 محمد اسلامی افزود : پیشنهاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی مبنی بر تجمیع پایگاههای امداد جاده ای در جوار یکدیگر پیشنهاد خوب و ارزنده ای است که عملیاتی شدن آن می‌تواند در انسجام امداد رسانی نقش بسزایی داشته باشد که در همین راستا ایجاد آتش نشان جاده ای نیز جهت امداد مناسب و سریع توصیه می شود.

 وی با اشاره به توسعه شبکه راههای استان آذربایجان‌غربی ابراز امیدواری کرد: توسعه راه‌های استان نقش بسزایی در ایمنی محور ها و به تبع آن کاهش تصادفات جاده ای داشته باشد که البته توجه به سه فاکتور رفتار ، وسیله و راه را نیز در کاهش تصادفات نباید نادیده گرفت.

 وزیر راه و شهرسازی از پلیس راه و راهداران خواست با افزایش گشت های مشترک و تلفیقی در کاهش تصادفات جاده ای کمک کنند و افزود: با تامین اعتبارات لازم پایگاه های امداد و نجات در جاده ها افزایش پیدا کند.

نظر شما