رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود:

راه اندازی گشت ویژه کرونا در شاهرود/ شهر در وضعیت بحرانی است

۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۱۰:۳۷:۰۷
کد خبر: ۱۰۷۹۳۰۸
راه اندازی گشت ویژه کرونا در شاهرود/ شهر در وضعیت بحرانی است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از راه‌اندازی گشت ویژه کرونا در این شهر خبر داد و گفت: نظارت بر الزامات بهداشت محیط در اماکن و اصناف هدف اصلی این طرح است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، رئیس علوم پزشکی شاهرود ضمن بیان اینکه شهرستان شاهرود در زمره ۴۳ شهر بحرانی کشور به لحاظ شیوع بیماری ویروسی کرونا قرارگرفته است، ابراز داشت: علاوه بر تعطیلی اماکن و مشاغل پر خطر، برای کنترل و پیشگیری هر چه بیشتر گشت ویژه کرونا در شاهرود راه‌اندازی شد.

وی ضمن بیان اینکه ناوگان گشت ویژه کرونا با هدف بررسی و نظارت بر الزامات بهداشت محیط در اماکن پر تردد و اصناف شهرستان شاهرود راه‌اندازی شده است، افزود: فرمانداری ویژه شهرستان، ادارات اصناف، صمت، شهرداری و نیروی انتظامی، در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در این طرح مشارکت لازم را خواهند داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بابیان اینکه طی روز گذشته در بازدیدهای به عمل‌آمده با همکاری ارگان‌های مذکور واحدها متخلف پلمپ شدند، ابراز داشت: با توجه به شرایط ویروس کرونا و افزایش شیوع این ویروس در شهرستان‌های شاهرود و میامی افزایش سطح نظارت‌ها برای حفظ ایمنی سلامت مردم در دستور کار قرارگرفته است.

چمن بابیان اینکه بازدیدهایی با حضور تعدادی از تیم‌های نظارتی متشکل از واحد بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی، بازرسی استانداری، شهرداری، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی و اداره صمت انجام‌شده است، تصریح کرد: این تیم‌ها نظارت و بررسی وضعیت اماکن مختلف، تهیه و توزیع غذا، اماکن عمومی، ادارات و غیره را عهده‌دار هستند.

وی افزود: در این نظارت‌ها موارد مختلفی شامل دستورالعمل‌های کشوری برای رعایت اصول بهداشتی در دوران کرونا، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک و دستکش، جلوگیری از حضور افراد مشکوک در محل کار و ارجاع آنان به مراکز درمانی بررسی و ارزیابی خواهد شد تا پروتکل‌هایی که به ادارات و اصناف مختلف ارائه‌شده بر اساس چک لیست‌ها، اجرا شوند.

نظر شما
پرونده ویژه