شهردار سنندج دبیر سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی کردستان شد

۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۱۱:۱۷:۲۱
کد خبر: ۱۰۷۹۳۴۸
شهردار سنندج دبیر سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی کردستان شد
حشمت الله صیدی شهردار سنندج به عنوان دبیر سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی استان کردستان انتخاب و معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان روز چهارشنبه در نشست مشترک با شهردار سنندج اظهار داشت: فعالیت‌های فرهنگی و هنری چند سال گذشته شهرداری سنندج در کنار عمران و آبادانی شهر بسیار چشمگیر و قابل توجه بوده است.

عبیدالله رستمی افزود: مشارکت شهرداری سنندج در برگزاری نخستین کنگره مشاهیر کُرد، تلاش شبانه روزی در راستای  معرفی این شهر به عنوان شهر خلاق موسیقی و تعریف پیوست‌های فرهنگی در همه امور شهری دستاورد بزرگی در سطح استان و کشور محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر چه فعالیت‌های فرهنگی و هنری همچون کارهای عمرانی زودبازده نبوده و نمودی آشکار ندارد ولی شهرداری سنندج در حوزه فرهنگ و هنر و نصب المان‌های شهری و نقاشی‌های دیواری در ایجاد فضای فرهنگی شهر بسیار موثر و خوب عمل کرده  است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: با ثبت شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی، موسیقی کُردی جهانی شد، بنابراین همه هنرمندان عرصه موسیقی  باید تلاش کنند ثبت شهر خلاق موسیقی برای چندین سال در کردستان تمدید شود.

 

برنامه های فرهنگی و هنری برای نوروز ۱۴۰۰ تدارک دیده شده است

شهردار سنندج نیز در این نشست اظهار داشت: استان فرهنگی کردستان نیاز به مکان‌ها و فضاهای فرهنگی و هنری در خور شان هنرمندان این شهر دارد براین اساس پارک ۲۲ هکتاری با داشتن آمفی تئاتر روباز در شهرک دگران با امکانات فرهنگی و هنری ساخته شده است.

حشمت الله صیدی افزود: این پارک برای مراسم نوروز ۱۴۰۰ با حضور سفرای کشورهای حوزه مراسمات ویژه نوروز آماده سازی شده است بدون شک کردستان و شهر سنندج به عنوان پایتخت نوروز ایران در جهان مطرح خواهد شد.

وی اضافه کرد: اگر شیوع ویروس کرونا کاهش پیدا کند و امکان برگزاری مراسمات فرهنگی و هنری را ممکن شود پلاک کوبی شهر خلاق موسیقی با نماینده یونسکو به زودی انجام خواهد شد.

شهردار سنندج در خصوص برنامه های ترویجی و آموزشی موسیقی اظهار داشت: شهرداری آمادگی خود را برای کمک به استقرار بوستان موسیقی در پارک سپیدار و مکتبخانه موسیقی در شهر سنندج اعلام می کند. 

در پایان این نشست موافقت نامه حمایتی از سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی کردستان به امضای شهردار سنندج، شورای اسلامی شهر و مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی رسید.

 موافقت نامه مذکور مابین این سه ارگان فرهنگی و اجتماعی مبادله وابلاغ دبیر اجرایی سی ویکمین جشنواره تئاتر استانی کردستان به کورش احمدی هنرمند و فعال حوزه نمایش و تئاتر از سوی شهردار سنندج اعطا شد.

سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی کردستان پنجم تا پانزدهم ٱذرماه سال جاری به دبیری شهردار سنندج برگزار می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز