متخصص و جراح مغز و اعصاب پاسخ داد:

نشانه های سکته مغزی چیست و چگونه پیشگیری کنیم؟

۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۱۱:۴۶:۴۳
کد خبر: ۱۰۷۹۳۵۰
نشانه های سکته مغزی چیست و چگونه پیشگیری کنیم؟
متخصص و جراح مغز و اعصاب و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت : 29 اکتبر مصادف با 7 آبان ماه با هماهنگی سازمان جهانی بهداشت روز جهانی سکته مغزی نامگذاری شده است و سکته مغزی یکی از علل اصلی مرگ در سراسر جهان است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، دکتر محمد کمانگر اظهار کرد: سکته مغزی می تواند درجات متفاوتی از ناتوانی را بر جای گذارد. عواملی مانند چاقی، کم تحرکی، استرس ، چربی، دیابت و فشار خون از جمله عواملی است که احتمال بروز سکته مغزی را افزایش می دهد و می توان با سبک زندگی سالم ، تغذیه مناسب و ورزش از سکته مغزی جلوگیری کرد .

وی تاکید کرد : چهار ساعت اول بروز سکته مغزی بسیار اهمیت دارد و اگر فرد سریعا به مراکز درمانی منتقل شود می توان از بسیاری از آسیب های پیشرفته تر جلوگیری کرد . ممکن است فرد بر حسب درگیری قسمت های مختلف مغز  علائمی چون بی حسی، فلج یک طرفه بدن، تاری دید ، اختلال در تکلم و سرگیجه های عصبی را تجربه کند .

عضو هیات علمی دانشگاه بیان کرد: دیده شده در افراد مبتلا به کرونا در خون شان لخته هایی ایجاد می شود و این لخته ها در ناحیه مغز ممکن است در افراد باعث سکته مغزی شود و بر سیستم عصبی نیز گاهی تاثیر خواهد داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز