رییس هیئت جودو لرستان در گفت وگو با خبرگزاری برنا:

فعالیت ۱۳۰۰ جودکار در لرستان به صورت رسمی و سازمان یافته / وجود ۲۹ ملی پوش لرستانی در جودو کشور

۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۱۴:۰۳:۴۵
کد خبر: ۱۰۷۹۵۰۲
فعالیت ۱۳۰۰ جودکار  در لرستان به صورت رسمی و سازمان یافته  / وجود  ۲۹  ملی پوش لرستانی در جودو کشور
هادی کردی در گفت وگو با برنا ضمن اشاره به 28 اکتبر وروزجهانی جودو گفت: حدود 1300 جودوکارلرستانی به صورت رسمی وسازمان یافته در ورزش لرستان فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛ کردی روز چهارشنبه  با تبریک به مناسبت 28 اکتبر وروز جهانی جودو به جامعه جودوکشور و استان  ،اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در طی این مدت و آسیب به حوزه ورزش بدون شک این شرایط  بر میزان ثبت جودکاران سازمان یافته استان نیزتاثیرگذار بوده است ولی طبق آخرین آمار حدود 1300 جودوکار سازمان یافته  در دو رده بانوان و آقایان در ورزش لرستان فعالیت دارند.

 او با بیان اینکه در طی این مدت روند رشد جودوکاران سازمان یافته در لرستان 30 درصد افزایش داشته است ، افزود:با توجه به گرایش خوب مردم لرستان به ورزش جودو  اگر بحران کرونا نبود بدون شک شاهد افزایش بهتری از لحاظ ورزشکاران سازمان یافته  دررشته جودو بودیم. 

رییس هیئت جودو لرستان با اشاره به تعداد ملی پوشان جودو در لرستان نیز تصریح کرد: دررده بزرگسالان 4نفر آقایان و 7نفر بانوان ، در رده جوانان 3نفرآقایان و5 نفر بانوان  ودررده نوجوانان نیز 4 نفر آقایان و 6 نفربانوان  در تیم های ملی حضور دارند.

کردی با بیان اینکه رشته جودو در 10 شهرستان  استان فعال است ،گفت: در شهرهای خرم آباد ، بروجرد ،دورود وازنا جودو  برجستگی بیشتری دارد.

 او به   فعالیت خانه جودو در خرم آباد  ،یادآورشد: جودوکاران در اکثر شهرهای استان که جودو در آن فعال است دارای سالن اختصاصی جودو هستند و به آنها نیز  تخته تاتامی اهدا کرده ایم؛ همچنین احداث خانه دوم جودواستان که یک پروژه تخصصی وفنی مختص به جودو محسوب می شود در حال طی کردن روند اداری است.

کردی سطح کیفی وکمی داوران ومربیان جودو استان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: ارتقا کمی وکیفی داوران ومربیان جودو استان از برنامه های مهم ومد نظر هیئت است.

او با بیان اینکه در حال حاضرحدود 330 بانوی جودوکار در لرستان فعالیت دارند ،خاطر نشان کرد: جودو بانوان فقط  در خرم آباد فعال بود ولی اخیرا در بروجرد وازنا نیز فعال شده است.

رییس هیئت جودو لرستان  گرایش مردم لرستان به ورزش جودو را عالی ارزیابی کرد وگفت:البته هزینه بربودن لباس های خاص جودو بر انگیزه علاقه مندان تاثیرگذار است.

 او  با اشاره به چالش های پیش روی جودو استان ، تاکید کرد:باتوجه به جایگاه جودو لرستان در سطح کشور انتظار داریم اداره کل ورزش وجوانان استان در تجلیل از قهرمانان هیئت را یاری کند البته  قبلا در  هیئت جودو استان دو مرتبه از قهرمانان جودو تجلیل کرده ایم ولی  تجلیل باید چشمگیرباشدتابرانگیزه قهرمانان ومدال آوران تاثیربگذارد.

هادی کردی با اشاره به برنامه های آینده جودو استان ،بیان کرد: قرار بود که تمرینات جودوکاران را به صورت اردویی وگزینشی شروع کنیم ولی به خاطر شرایط فوق العاده  کرونایی  در حال حاضر تمرینات تعطیل شده است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز