آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان مازندران تا ۷ آبان ۹۹

۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۱۶:۰۰:۵۹
کد خبر: ۱۰۷۹۵۳۶
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان مازندران تا ۷ آبان ۹۹
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به افزایش مجموع بیماران تحت بستری در استان به ۷۷۴ نفر تا امروز ( هفتم آبانماه) اشاره کرد و گفت: تا حد امکان تعداد خانواده هایی که دور هم جمع می شوند کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ براساس اعلام روسای دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل، ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۱ بیمار جدید با تشخیص احتمالی کووید۱۹ در بیمارستانهای استان مازندران بستری و ۱۲۳ نفر هم در این مدت با بهبودی نسبی از مراکز درمانی مرخص شدند.

همچنین مجموع بیماران تحت بستری به ۷۷۴ نفر افزایش پیدا کرده که از این تعداد ۱۹۵ نفر در بخش های مراقبت ویژه تحت مداوا قرار دارند.

بگفته مسئولان بهداشت استان رعایت پروتکلهای بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، عدم حضور در تجمعات و رعایت مسائل بهداشت دست نقش بسزایی در قطع زنجیره کرونا دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به برپایی دورهمی های خانوادگی در پایان هفته اشاره کرد و از هم استانی ها خواست تا حد امکان تعداد خانواده هایی که دور هم جمع می شوند کاهش یابد.

دکتر موسوی افزود: هر یک از اعضای خانواده با نمایان شدن کوچکترین علائم سرماخوردگی سریعا خود را در قرنطینه قرار دهند و در جمع های خانوادگی حضور نیابند.

او گفت: معمولا خیلی از افراد که به کرونا مبتلا می شوند در ابتدای امر علائم خود را به سرماخوردگی و یا حساسیت ربط می دهند و با حضور در جمع خانواده و دوستان موجب انتقال و شیوع این بیماری می شوند.

شناسایی ۱۱۸بیمار کرونایی جدید در مازندران

مازندران در آغاز پیک سوم کرونارئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:۲۴ ساعت گذشته ۱۱۸بیمار جدید مشکوک به کووید۱۹ در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران، پذیرش و بستری و ۹۹نفر مرخص شدند.

دکتر موسوی افزود: اکنون ۶۱۳بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه بستری هستند.

او گفت: ۱۵۵بیمار با علائم حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران بستری و در این مدت ۵ بیمار کرونایی جان خود را از دست داده اند.

ابتلای ۲۳بابلی به کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل هم با اشاره به پذیرش ۲۳بیمار کرونایی جدید ۲۴ ساعت گذشته در ۴ بیمارستان زیرمجموعه این دانشگاه گفت: ۲۴بیمار با بهبود یافتن نسبی مرخص شدند.

دکتر سید فرزاد جلالی شمار بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های بابل را ۱۶۱نفر اعلام کرد و افزود: ۴۰بیمار با علائم تنفسی حاد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز