یزد، رتبه سوم ایجاد اشتغال برای زندانیان

۱۳۹۹/۰۸/۰۸ - ۱۲:۴۸:۴۶
کد خبر: ۱۰۷۹۸۶۶
یزد، رتبه سوم ایجاد اشتغال برای زندانیان
رییس‌کل دادگستری یزد گفت: تاکنون زمینه اشتغال ۵۲ درصد زندانیان با همکاری برخی دستگاه‌های اجرایی در استان فراهم شده و در این خصوص یزد در کشور پیشگام است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "غلامعلی دهشیری" رییس‌کل دادگستری یزد با بیان ایجاد اشتغال برای 52درصد از زندانیان در استان، عنوان کرد: با ایجاد اشتغال برای زندانیان واجد شرایط در حال حاضر در کشور رتبه سوم را داریم و باید تلاش مضاعف برای اشتغال بیشتر را سر لوحه کار قرار داد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۳۵۳ نفر از زندانیان دارای رای باز استان در قالب ۵۷ کارگاه صنفی در واحدهای تولیدی و خدماتی مانند روستوران‌ها و شهرک‌های صنعتی مشغول کار هستند.

این مسوول اضافه کرد: در حال حاضر یک هزار و ۴ مددجو حقوق بگیر در حوزه اشتغال مولد در ۳ حوزه نشسته، کارگاهی و غیرپایدار به صورت اعزام به خارج در زندان های استان در حال طی دوران محکومیت خود هستند.

دهشیری با بیان اینکه استان با کمترین چالش در حوزه بکارگیری زندانیان روبروست اظهار داشت: این موفقیت حاصل نظارت های مستمر اداره کل زندان های استان، بنیاد تعاون زندانیان و قضات ناظر استان است.

وی با تاکید بر لزوم تشکیل ستاد خیرین اشتغال در انجمن حمایت زندانیان بیان کرد: این ستاد با ایجاد ارتباط و تعامل با بخش خصوصی می تواند کمک کار بنیاد تعاون در ایجاد اشتغال بیشتر برای زندانیان و رفع موانع موجود در این حوزه باشد.

رییس کل دادگستری یزد گفت: مجموعه‌های تولیدی که از ظرفیت زندانیان در حوزه تولید و اشتغال استفاده می‌کنند مورد حمایت ویژه دستگاه قضا استان قرار می‌گیرند.

دهشیری بر لزوم توجه به بحث آموزش زندانیان تاکید کرد و افزود: آموزش‌های ارائه شده در زندان باید به صورت تخصصی و با توجه به نیازهای روز جامعه باشد تا زندانی پس از طی دوران محکومیت و آزادی بتواند از طریق مهارت کسب شده کسب درآمد داشته باشد.

قابل ذکر است استان یزد حدود چهار هزار زندانی دارد.

نظر شما