کاهش رفت و آمدها اولویت‌ ستاد مقابله با کرونا در استان یزد است

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۱۰:۱۷:۳۶
کد خبر: ۱۰۸۰۸۶۰
کاهش رفت و آمدها اولویت‌ ستاد مقابله با کرونا در استان یزد است
جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان یزد گفت: کنترل رفت آمدهای خانوادگی و کاهش ترددها و جلوگیری از ازدحام و اجتماعات از اولویت‌های اصلی این ستاد است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "احمد ترحمی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد و جانشین ستاد پیشگیری و مقابله باکرونا استان یزد روز شنبه در نشست خبری روزانه کمیته اطلاع رسانی این ستاد با اصحاب رسانه افزود: هنوز پروتکل های بهداشتی در راستای پیشگیری از کرونا مطلوب نیست؛ میانگین رعایت این دستورالعمل ها در کشور ۵۹ درصد است در حالیکه سقف مطلوب آن ۹۵ درصد باید باشد.

وی اظهار داشت: بر اساس ارزیابی های انجام شده همچنان پایانه‌های مسافربری درون‌شهری و برون‌شهری، پاساژها و نانوایی‌ها در ردیف‌های آخر رعایت دستورالعمل‌های کرونایی قرار دارند.

جانشین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا با بیان اینکه کانون ابتلا و انتقال ویروس کرونا جمع‌های خانوادگی است خاطرنشان کرد: بررسی علمی صورت گرفته نشان داده که  رفتار ویروس ناشناخته و بسیار خطرناک و پیچیده است و تغییرات مکرر در تصمیم‌گیری‌ها و کم و زیاد شدن مدام محدودیت‌ها به خاطر این است که هنوز هم دنیا به یک جمع‌بندی مشخص درباره رفتار ویروس کرونا نرسیده است.

وی با تاکید بر خود مراقبتی افزود: هر کسی که علائمی از علائم کرونا را دارد حتما  به مدت ۱۴ روز قرنطینه شود و اگر هم علائم خفیف است از مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستانی خودداری کنند زیرا که تردد فرد بیمار موجب انتقال بیماری می‌شود.

وی با اشاره به آخرین مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا، یادآور شد: از امروز فعالیت تمام اصناف فقط تا ساعت ۱۶:۳۰ و با رعایت کامل دستورالعمل‌ها است و فقط نانوایی‌ها و سوپرمارکت‌ها اجازه دارند تا ساعت ۲۳ فعالیت کنند.

معاون امنیتی سیاسی استاندار یزد ادامه داد: همچنین رستوران‌ها، فست‌فودها، اغذیه‌فروشی‌ها و کافی‌شاپ‌ها تا ساعت ۱۶:۳۰ فقط به صورت بیرون‌بر مجاز به فعالیت هستند و اصنافی که بعد در صورتی  دایر باشند و پلمپ می‌شوند.

وی افزود: رفت وآمدهای خانوادگی در شب ممنوع است و هم پلیس راهور و هم دوربین‌ها تخلفات را ضبط می‌کنند همچنین تردد مکرر یک خودرو در شب هم جریمه به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: برگزاری هرگونه مراسم و تجمع در مساجد، امامزاده‌ها و بقاع متبرکه چه به صورت مسقف و چه غیرمسقف ممنوع است و اداره کل تبلیغات اسلامی و اوقاف بر این مسئله نظارت می کنند.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان یزد گفت: اتوبوس‌های حمل و نقل شهری فقط تا ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه  مجاز به فعالیت هستند،همچنین ممنوعیت تردد به مناطق ییلاقی و تفرجگاه‌های استان تمدید شده است. 

 وی خاطرنشان کرد:هرگونه تجمع در آرامستان‌های استان ممنوع و چاپ  برگزاری  مراسم ترحیم در چاپخانه استان ممنوع است.  

هم اکنون حدود ۹۰۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های یزد بستری هستند و استان از لحاظ شیوع این بیماری در رتبه نخست کشور قرار دارد. 

جانشین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا تأکید کرد: فعالیت تورهای گردشگری بصورت دسته‌جمعی ممنوع است همچنین مطب‌های پزشکان و مراکز بیمارستانی از پذیرش بیماران سایر استان‌ها باید خودداری کنند.

ترحمی افزود: ۲ عدد دستگاه اکسیژن‌ساز از محل صندوق ذخیره ارزی برای استان تأمین  شده است و ظرف چند هفته آینده مشکل اکسیژن در یزد رفع می شود. 

وی ضمن قدردانی از خیران استان افزود: نیکوکاران  ۱۰ میلیارد تومان جهت تأمین اکسیژن بیمارستان های استان  کمک کردند.​

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز