محمدزاده مدیرعامل شرکت هلدینگ تولید بذر پارس مطرح نمود:

تولید بذر محصولات کشاورزی در شرکت پارس گامی به سوی خودکفایی

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۱۳:۵۸:۲۱
کد خبر: ۱۰۸۱۳۱۱
تولید بذر محصولات کشاورزی در شرکت پارس گامی به سوی خودکفایی
شرکت پارس با مدیریت راهبردی متفکرانه نه تنها رقیبی در تولید بذر ذرت در کشور ندارد بلکه در مقیاس جهانی نیز در کنار شرکت های مهم اروپایی همچون اورالیس فرانسه قرار گیرد.

به گزارش برنا،محمدزاده مدیرعامل شرکت پارس گفت: سیاست های شرکت پارس تنها محدود به تولید بذر ذرت نبوده و علاوه بر تولید ارقام مختلف بذر ذرت ، بذور محصولات استراتژیک و مهم دیگری نیز چون بذر دانه های روغنی، یونجه،علوفه ، گندم و دیگر محصولات زراعی نیز در دستور کار است و طی ماههای آتی خبرهای نویدبخشی از تولید بذور محصولات کشاورزی در این شرکت منتشر خواهد شد.

سلامت و امنیت غذایی جزو نیازهای کتمان ناپدیر و ضروری انسان ها است در واقع فقدان هر یک از این موهبت ها امنیت دیگری را نیز به مخاطره می اندازد یا بالعکس وجود این دو می تواند انسان را از هر نیازی بی نیاز کرده و به استقلال و خود اتکایی برساند.

در واقع خود کفایی و داشتن این دو عنصر مهم در هر نقطه از نقشه جغرافیا، متضمن استقلال و حدود و صغور جغرافیای کشورها است و وابستگی به  آنها موجب تضعیف و زمین گیرشدن هر ابرقدرتی می تواند باشد.

اما لازمه داشتن محصولاتی سالم برای تولید غذایی سلامت محور، توانمندی و خودکفایی در تولید بذور آن محصولات است به عبارت دیگر علاوه بر داشتن آب و خاک غنی قبل از تولید و عرضه آن، به تکنولوژی تولید بذر مناسب محصولات نیاز است تا محصولی سالم تولید و استخراج شود.

همانگونه که مستحضرید شرکت پارس در طول سالهای اخیر توانسته در تولید یکی از استژیک ترین محصولات زراعی خودکفا شده و نه تنها بذر مورد نیاز یکی از ارقام مهم و ارزشمند ذرت در گستره شرکت،منطقه و استان را تهیه نماید،بلکه کشور را از واردات بذر ذرت بی نیاز سازد که این خود انقلابی در تولید بذور محصولات کشاورزی در سطح کشور محسوب می شود.

شرکت پارس با مدیریت راهبردی متفکرانه نه تنها رقیبی در تولید بذر ذرت در کشور ندارد بلکه در مقیاس جهانی نیز در کنار شرکت های مهم اروپایی همچون اورالیس فرانسه قرار گیرد.

در چنین شرایط بحرانی و تورم افسارگسیخته در کشور ، خصوصا افزایش نجومی نرخ ارز که کشور ناچار بود تا پیش از این برای تهیه و تولید بذر قیمت های گزاف و مبالغ سنگینی را بپردازد، تولید این بذر یعنی نجات کشور از بحران خرید بذر و خروج ارز از کشور و حرکتی ارزشمند و انقلابی در سایه تلاش های شبانه روزی مجموعه مدیریت و دست اندرکاران شرکت ملی پارس می باشد.

اما این پایان ماجرا نیست بلکه این شرکت برنامه ریزی و راهبردی را تدوین کرده است که علاوه بر تولید نیاز کشور نیم نگاهی نیز به صادرات بذور محصولات کشاورزی دارد تا علاوه بر پیشگیری از خروج ارز از کشور درآمد ارزی را نیز تجربه نموده و کلکسیون افتخارات این شرکت در تولید زنجیره غذایی چه در زمینه تولید محصولات کشاورزی و دامی و چه در صادرات آن کامل نماید.

به گفته محمدزاده مدیرعامل این شرکت، سیاست های شرکت پارس تنها محدود به تولید بذر ذرت نبوده و علاوه بر تولید ارقام مختلف بذر ذرت ، بذور محصولات استراتژیک و مهم دیگری نیز چون بذر دانه های روغنی، یونجه،علوفه ، گندم و دیگر محصولات زراعی نیز در دستور کار است و طی ماههای آتی خبرهای نویدبخشی از تولید بذور محصولات کشاورزی در این شرکت منتشر خواهد شد.

لذا در سایه تدابیر مدیر عامل هلدینگ  پارس ؛ فعالیت های ارزشمند و افتخارآمیز موصوف که توانسته بخش وسیعی از مشکلات کشور در زمینه تولید بذر را به خود اختصاص دهد، تنها بخش کوچکی از فعالیت های ارزشمند و عملکرد کنشگران این شرکت در حوزه کشاورزی و دامی است و شرکت پارس توانسته بالاترین میزان تولید شیر در مقایسه با ادوار گذشته را نیز به خود اختصاص دهد.

تولید انواع محصولات زراعی،باغی و دامی از دیگر فعالیت های وسیع این شرکت است که اخیرا بخش اعظمی از سهام آن در بورس عرضه شده است و روز به روز بواسطه مدیریت مقتدرانه و توانمند، همچنین نیروی انسانی متخصص و کارآزموده در مسیر توسعه و تعالی گام های بلندی را در حال پیمودن است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز