کارنامه درخشان کادر بهداشت و درمان استان آذربایجان‌غربی در اپیدمی کرونا

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۱۷:۳۹:۴۱
کد خبر: ۱۰۸۱۴۳۲
کارنامه درخشان کادر بهداشت و درمان استان آذربایجان‌غربی در اپیدمی کرونا
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا که با حضور معاون پرستاری وزارت بهداشت برگزار گردید، گفت: استان آذربایجان غربی نیازمند تخت بیمارستانی است و تا در حد توان بیمارستان های جدید در استان خواهیم ساخت.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، معاون پرستاری وزارت بهداشت درباره تلاش کادر درمان استان گفت: ضمن تشکر از استاندار آذربایجان غربی و تمامی مسئولین استان، از دکتر آقازاده و تیم بسیار فعال و خوبشان در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه تشکر و قدردانی می کنم.

مریم حضرتی درباره تلاش پرستاران افزود: قبل از آغاز بیماری کرونا، در کادر درمان کشور با کمبود پرستار مواجه بودیم که با شیوع بیماری کرونا این کمبود دو چندان شد.

وی درباره بیماران بستری در بیمارستان های کشور بیان کرد: اکنون حدود ۷۰۰ هزار بیمار (هم بیمار تشخیص قطعی کووید ۱۹ و هم بیمار مشکوک) در بیمارستان های کشور بستری هستند که حدود ۸۵ درصد این بیماران بهبود یافته و مرخص شدند اما آن تعداد بیماری که در بیمارستان ها مانده اند موجب فرسودگی و خستگی بیش از پیش پرستاران شدند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت افزود: بنده به دکتر آقازاده بابت تلاش تیم پزشکی، پرستاری و کادر درمان که باغیرت کار میکنند، تبریک گفتم. اکنون ۸ ماه است که نیروهای پرستاری با شیفت های ۱۶ ساعته و ۱۲ ساعته شب بی وقفه کار و تلاش می کنند که جای تقدیر و تشکر دارد.

حضرتی درباره ابتلای پرستاران کشور بیان کرد: تعداد زیادی از پرستاران به کووید ۱۹ مبتلا شده اند و مجبور هستند برای روند درمانی خود از سیستم خارج شوند که این امر نیز بر مشکلات موجود می افزاید.

وی بیان کرد: اگر وضعیت موجود ادامه یابد مطمئنا کرونا تا یک سال آینده نیز تمام نخواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز