معاون استاندار اردبیل خبر داد:

افزایش شتاب ریل گذاری راه آهن با استفاده از جرثقیل پنل گذار

۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۱:۰۷:۴۳
کد خبر: ۱۰۸۱۶۷۷
استاندار اردبیل گفت: با استفاده از دستگاه ریل گذار از شرکت پیمانکار، ریل گذاری راه آهن اردبیل- میانه سرعت گرفته است.

به گزارش برنا،اکبر بهنام جو در جریان بازدید از روند ریل گذاری و تکمیل ایستگاه راه آهن، افزود: جرثقیل پنل گذار ساخت داخل کشور بوده و برای اولین بار در پروژه راه آهن اردبیل مورد استفاده قرار می گیرد.

وی استفاده از این دستگاه را در سرعت بخشی به ریل گذاری تاثیر گذار دانست و گفت: با استفاده از این دستگاه سرعت کار بالا رفته و ریل گذاری روزانه به ۳۰۰ متر رسیده است.

استاندار اردبیل بیان کرد: این شرکت، با افزایش ساعت کاری و اضافه کردن واگن های حمل ریل، ریل گذاری را به روزانه ۶۰۰ متر می رساند.

وی ساخت این دستگاه و جرثقیل پنل گذار را تحولی در صنعت ریل گذاری راه آهن اتفاق عنوان کرد.

بهنام جو افزود: این شیوه ریل گذاری امکان کار کردن در هوای برفی را هم فراهم و این قبیل ریل گذاری در داخل تونل و روی پل ها هم بدون مشکل قابل اجرا است.

وی اظهار کرد: تهیه ریل هم بدون مشکل پیش می رود و قطعا تا پایان سال تعهد انجام گرفته در خصوص ریل گذاری ۱۰۰ کیلومتر از مسیر راه آهن ، انجام می شود.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: در تماس با خطیبی ، معاون شرکت زیر ساخت، از دو هفته آینده ریل گذاری ازسمت میانه هم آغازشده و علاوه بر اینکه از طرف اردبیل ریل گذاری انجام می شود، از سمت میانه نیز اجرا می شود. 

بهنام جو به اعتبارات اختصاص یافته به راه آهن اردبیل در سالجاری اشاره کرد و گفت: در خصوص اعتبارات هم امسال از بودجه سفر که هزار و ۵۰ میلیارد تومان است، توانسته ایم ۵۵۰ میلیارد تومان را جذب کنیم.

وی با بیان اینکه جذب اعتبارات با روند خوبی در جریان است، افزود: ۴۰۰ میلیارد تومان هم تعهد بانک ملی است که با پرداخت آن، پرداختی بانک ملی به هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان می رسد.

وی بیان کرد: کمک اعتباری بانک به پروژه های زیرساختی در کشور بی نظیر بوده و در چند روز آینده این موضوع از سوی بانک مرکزی مصوب می شود.

وی ادامه داد: تا دو هفته آینده اولین واریزی اقساط بانک ملی از محل سفر انجام می شود.

بهنام جو بیان کرد: بر اساس قول رئیس سازمان برنامه و بودجه، این پروژه مشکل مالی نخواهد داشت و بودجه های دولتی علاوه بر ۱۰۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته، امسال جذب می شود.

وی گفت: با توجه به سرعت گرفتن ریل گذاری و اختصاص اعتبارات، سال آینده این پروژه تکمیل می شود.

استاندار اردبیل در ادامه از روند تکمیل ساختمان اصلی ایستگاه راه آهن در اردبیل بازدید و در جریان تکمیل آن قرار گرفت.

داود جوان فلاح، سرناظر پروژه ساختمان ایستگاه راه آهن اردبیل نیز گفت: این ساختمان با زیربنای پنج هزار متر مربع در حال احداث است که ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: این ساختمان در دو طبقه با اسکلت فلزی و از نظر معماری مدرن احداث شده و حداکثر تا دو ماه آینده تکمیل می شود.

 

نظر شما