وزیر راه و شهرسازی وارد کردستان شد

۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۳:۴۱:۴۸
کد خبر: ۱۰۸۱۷۶۵
وزیر راه و شهرسازی وارد کردستان شد
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی روز دوشنبه برای بازدید از چند پروژه عمرانی در شهرهای سقز، بانه و مریوان وارد استان کردستان شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، محمد اسلامی صبح دوشنبه بعد از شروع عملیات ریل‌گذاری مکانیکی راه‌آهن همدان - سنندج(قطعه یک) در محدوده شهر همدان و بازدید هوایی از منطقه پنج کریدور(پنج قصاب خان) مستقیم با بالگرد عازم شهر سقز در استان کردستان ‌شد.

وزیر راه و شهرسازی در بدو ورود به سقز از فرودگاه در دست ساخت این شهر بازدید و سپس با بالگرد به مرز سیرانبند بانه سفر کرده و با حضور در محل احداث راه چهار خطه این مرز، از این پروژه عمرانی بازدید خواهد کرد.

اسلامی در آخرین برنامه خود در سفر به کردستان، از طریق بالگرد از بانه به مریوان خواهد رفت و به بازدید از جاده در حال ساخت سنندج - مریوان محدوده تونل باغان(کارگاه پاوان) می‌رود،  او بعد از مصاحبه با خبرنگاران، به صورت هوایی عازم ایستگاه راه‌آهن همدان می‌شود و از آنجا با قطار به تهران سفر می‌کند.

راه آهن همدان - سنندج در سه قطعه و توسط شرکت زیرساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در حال انجام است که قطعه اول آن به طول ۶۴.۵ کیلومتر و ۸۳ درصد پیشرفت، قطعه دوم به طول ۵۶ کیلومتر و ۷۰ درصد پیشرفت و قطعه سوم هم ۲۹ کیلومتر و ۱۰۰ درصد پیشرفت دارد.

طول شبکه راه‌های استان حدود هشت هزار کیلومتر است که این میزان شامل حدود ۶ هزار کیلومتر راه روستایی، ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.

کردستان با ۲۸ هزار کیلومتر مربع در حاشیه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و یکی از مناطق سرسیر کشور است.

 

نظر شما