معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت استان سمنان:

۲۵ میلیارد ریال تخلف اصناف استان سمنان تشکیل پرونده شد

۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۲:۵۴:۰۹
کد خبر: ۱۰۸۱۷۹۶
۲۵ میلیارد ریال تخلف اصناف استان سمنان تشکیل پرونده شد
معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۲۵ میلیارد و ۲۶ میلیون ریال پرونده تخلف واحدهای صنفی در جریان گشت‌های نظارتی استان تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ازسمنان، مهدی یحیایی افزود: ۷۱۲ مورد گشت مشترک بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی و بنگاه های اقتصادی در استان سمنان طی هفت ماه گذشته انجام شد.

وی گفت: این گشت های مشترک در راستای هم افزایی  واستفاده بهینه از ظرفیت کارشناسی سایر دستگاههای اجرایی استان و در قالب طرح های مختلف انجام شد.

وی هدف از انجام اینگونه گشت ها را پیشگیری به هنگام و برخورد با تخلفات احتمالی اقتصادی عنوان و خاطرنشان کرد: سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان حسب وظایف خود با برقراری تعامل با سایردستگاهها واتحادیه های صنفی از ابتدای سالجاری تا کنون اقدام به برگزاری گشت های مشترک بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در استان کرد.

یحیایی افزود: از مجموع ۷۱۲ مورد گشت مشترک بازرسی ، تعداد ۷۵۱ مورد تخلف شامل گرانفروشی، کم فروشی، ، احتکار و اختفاء کالا ، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه ، عدم ارائه فاکتور و عرضه ، نگهداری و عرضه کالاهای قاچاق ، عرضه خارج از شبکه، کشف شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان ارزش ریالی این تعداد پرونده را بالغ بر ۲۵ میلیارد و ۲۶ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در این گشت های مشترک دستگاههای اجرایی از جمله ادارات کل تعزیرات حکومتی ، استاندارد ، غله ، فنی و حرفه ای ، دانشگاه علوم پزشکی ، اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی ، دخانیات ، انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان ، شهرداری ها ، نیروی انتظامی ، دادگستری ، دامپزشکی ، جهاد کشاورزی ، فرمانداری ها با سازمان صمت استان همکاری داشتند.

در گشت های مشترک بازرسی کالاهای اساسی و ضروری از قبیل آرد و نان ، مواد غذایی ، پوشاک ، کیف و کفش ، تجهیزات پزشکی و دارو ، ماسک و محلول ضد عفونی ،گاز مایع ، لاستیک روغن و لوازم یدکی خودرو، میوه و تره بار، مواد اولیه پتروشیمی، دارو و نهاده های دامی ، دخانیات ، سموم و کود کشاورزی ، طلا و جواهر ، گوشت و فرآورده های لبنی ، تخم مرغ مورد بازرسی و نظارت قرار می گیرد و در صورت مشاهده تخلف ، تشکیل پرونده و سپس جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی معرفی می شوند.

 

نظر شما