۹۸۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های یزد بستری هستند

۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۸:۵۹:۲۳
کد خبر: ۱۰۸۱۹۵۴
۹۸۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های یزد بستری هستند
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: هم اکنون ۹۸۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۷۳ نفر به دلیل شرایط حاد بیماری در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "ابراهیم سلمانی" سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد ظهر امروز دوشنبه در نشست‌های خبری ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا با اعلام بستری شدن ۹۸۱ بیمار مشکوک به کرونا در استان، اظهار کرد: ۸۷۶ بیمار مشکوک به کرونا نیز در بخش‌های بیمارستان های استان بستری و ۱۰۵ بیمار مشکوک نیز در بخش اورژانس بیمارستان‌ها منتظر تعیین تکلیف هستند.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان‌های بافق، میبد، مهریز، خاتم و ابرکوه در وضعیت فوق بحرانی، شهرستان اشکذر نارنجی، شهرستان اردکان زرد و سایر شهرستان های استان در وضعیت قرمز قرار گرفته اند.

سلمانی اظهار داشت: میانگین سنی بیماران بستری در بیمارستان‌های استان ۵۲ سال و میانگین سنی متوفیان ناشی از ابتلا به کرونا حدود ۷۰ سال است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی در پاسخ به پرسش خبرنگار برنا در مورد شایعات و تاثیرات ضدعفونی معابر، اظهار کرد: ضدعفونی هوایی در استان مسئله نشدنی و شایعه مجازی است. همچنین ضدعفونی معابر از نظر علمی مورد تائید نیست و بیشتر جنبه روانی دارد.

تاکید کرد: کارشناسان بهداشتی از طریق سامانه ۱۱۱ آماده پاسخگویی به سوالات، ابهامات و چگونگی درمان بیماری کووید ۱۹ و ارائه خدمات به همشهریان هستند.

وی همچنین اظهار کرد: با توجه به اینکه نسبت به سرانه جمعیتی استان یزد بالاترین آمار مبتلاشدگان به بیمای کووید 19 را دارد لذا اگر در این زمینه گفته شود شاید بالاترین آمار را داشته باشیم دور از انتظار نیست و در مورد تعیین این میزان ملاکی وجود ندارد اما هنوز آن گونه که باید استفاده از ماسک در استان به شرایط مطلوب نرسیده و دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی باعث شده بالاترین آمار مبتلایان را در کشور داشته باشیم.

استان یزد در موج سوم کرونا بالاترین میزان شیوع این بیماری را شاهد بود و در رتبه اول کشور قرار گرفته است.

نظر شما