حمایت از اشتغال پایدار و ترویج کشاورزی کم آب‌ و بهره‌وری بالا از اهداف احیای دریاچه ارومیه

۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۷:۱۵:۲۳
کد خبر: ۱۰۸۲۲۲۶
حمایت از اشتغال پایدار و ترویج کشاورزی کم آب‌ و بهره‌وری بالا از اهداف احیای دریاچه ارومیه
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی از اجرای طرح توسعه زنجیره ارزشی گیاهان دارویی و کم آب بر در ۱۲ هکتار از اراضی حوضه آبریز دریاچه ارومیه خبرداد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، آیدین رحمانی روز سه شنبه در بازدید از مزارع کشت زعفران در دشت حسنلوی نقده در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح توسعه زنجیره ارزش در اراضی دریاچه ارومیه افزود: این طرح از سال ۹۶ به صورت پایلوت از محل اعتبارات فرهنگی _ اجتماعی احیای دریاچه ارومیه توسط استانداری در شهرستانهای سلماس، نقده، پایاب حسنلو، مهاباد، اشنویه و تکاب در قالب پایلوت آموزشی_ ترویجی در ۱۲ هکتار با هدف توسعه زنجیره های ارزشی گیاهان کم آب بر چندساله اجرا شده است.

photo_2020-11-03_18-06-52

وی افزود: یکی از سرفصل های احیای دریاچه ارومیه استفاده بهینه منابع آبی برای توسعه کشاورزی با بهره وری بالاست. ترویج و توسعه محصولات با ارزش مادی بالا و صادراتی از طریق استفاده از منابع آب کم یکی از سیاستهای جدی دولت در حوضه آبریز دریاچه ارومیه است.

رحمانی هدف از اجزای این پایلوت آموزشی _ترویجی را شناساندن مزیت های کشت گیاهان دارویی و کم آب بر به کشاورزان عنوان کرد و گفت: اجرای طرح مذکور در شهرستانهای حوضه آبریز ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم کشاورزان از زمان کاشت تا مرحله فراوری و بازار را به دنبال داشته است و برای تسهیل در این روند ۱۵ هزار نفر ساعت آموزش برای کشاورزان و نیز ۳۰ نفر تسهیل گر تربیت شده اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت توجه به معیشت کشاورزان به واسطه سودآوری محصول کشت شده و عرضه به بازار افزود: هدف از اجرای طرح معرفی گونه هایی است که علاوه بر حفظ خاک و منابع آبی و هدایت به سمت دریاچه ارومیه، معیشت کشاورز نیز دچار مشکل نشود. با ایجاد و توسعه زنجیره ارزش گیاهان دارویی و همچنین محصولات کشاورزی کم آب بر می توان کمک شایانی به رونق اقتصاد استان و حوضه آبریز و نیز احیای دریاچه ارومیه انجام داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز