احد دست باز سرمایه گذاراولین زمین مینی گلف بتنی ایران در اردبیل

آماده ایجاد زیر ساخت های دیگر ورزشی در استان اردبیل هستیم

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۲:۰۲:۴۱
کد خبر: ۱۰۸۲۵۶۱
آماده ایجاد زیر ساخت های دیگر ورزشی در استان اردبیل هستیم
اولین زمین مینی گلف بتنی ایران به همت بخش خصوصی در شهر اردبیل راه اندازی می‌شود تا برای اولین بار در این استان فرصتی برای ورزش مفرح خانوادگی فراهم شود .

به گزارش برنا،به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان،اولین زمین مینی گلف بتنی ایران به همت بخش خصوصی در شهر اردبیل راه اندازی می‌شود تا برای اولین بار در این استان فرصتی برای ورزش مفرح خانوادگی فراهم شود .

یکی از دغدغه های دولت به ویژه در شرایط فعلی محدودیت مالی برای تامین زیر ساخت‌های ورزشی است. دولت همواره فرش قرمزخود را درمقابل سرمایه گذاران بخش خصوصی گسترده و از آنها برای رفع و رجوع کمبود شهرها استمداد خواسته است.
اینبار دراردبیل یکی از سرمایه گذاران بدون استفاده از ریالی تسهیلات بانکی یکی از مفرح ترین ورزش های دنیا را در دل طبیعت اردبیل راه اندازی کرده است تا اردبیلی ها بیش از این دغدغه مکانی شاد وایمن برای ورزش خانوادگی را نداشته باشند.
در ۱۰ کیلومتری جاده اردبیل-سرعین درست بعد از طی کردن رستوران ها وقلیان سراها, پروژه ای جان گرفته که می توان گفت تنها به همت جهادی و دستان غیرتمند می‌تواند در چهار ماه به این مرحله از پیشرفت برسد.
اولین زمین مینی گلف بتنی کشور در اردبیل، استانی که با وجود ایستادن در سکوی نخست ورزش مینی گلف کشور از حداقل زیر ساخت ها برخوردار نیست و حالا بخش خصوصی جبران کمبودها را بر عهده گرفته وتنها در ۴ ماه توانسته پروژه را مطابق با استانداردهای جهانی به مراحل پایانی خود برساند.
سرمایه گذار این پروژه می‌گوید بعد از پایش وضعیت مینی گلف اردبیل مشاهده شد این استان قابلیت کم نظیری دارد و ورزشکاران گلف ومینی گلف اردبیل در رتبه نخست کشوری ورتبه های برتر آسیایی قرار گرفته اند.
احد دست باز تصریح کرد: با وجود چنین امتیازی لازم بود زیر ساخت مناسبی برای ورزشکاران فراهم شود که بعد از اخذ مجوز های لازم به صورت مشارکتی عملیات احداث ۱۸ زمین بازی مینی گلف بتنی را از خرداد ماه سال جاری آغاز کردیم.
آماده ایجاد زیر ساخت های دیگر هستیم
وی افزود: تا به امروز نزدیک به ۳میلیارد ریال برای احداث زمین های بازی بدون دریافت ریالی تسهیلات هزینه شده است و تلاش کردیم تا استانداردهای مورد تایید فدراسیون رعایت شود. تا روزی این مکان حتی برای مسابقات جهانی نیز آمادگی داشته باشد. به گفته دست باز کارشناسان فدراسیون گلف ایران، استاندارد این پروژه را تایید کرده اند وامید می رود به زودی به صورت رسمی نیز ابلاغ شود اما تا زمان ابلاغ تلاش بر این بوده تا این ورزش مفرح وخانوادگی شناسانده شود.
چراکه نه محدودیت سنی داشته ونه آمادگی جسمی خاصی را نیازمند است و تمامی افراد خانواده می توانند در کنار هم از این ورزش لذت ببرند.
سرمایه گذار بخش خصوصی تاکید کرد: از زمین ۵ هکتاری حدود نیم هکتار برای زمین‌های بازی مینی گلف اختصاص یافته و آماده اعلام نظر و همکاری نهاد های اجرایی هستیم تا بتوانیم ورزشهای دیگری را نیز پیاده کنیم.
دست باز معتقد است با توجه به موقعیت این پروژه می توان زیر ساخت های ورزش صخره نوردی، اسب سواری وتیر اندازی با کمان راهم فراهم ساخت.
علاوه بر این بخشی از این پروژه مربوط به زیر ساخت های گردشگری وتفریحی است که شامل رستوران سنتی و اقامتگاه بوم گردی خواهد بود.
وی افزود: چنین زیرساختی مطابق بررسی ها نمونه مشابهی در ایران ندارد. در عین حال در احداث زمین های بازی نیز از مصالح بومی وخاک وسنگ منطقه استفاده شده است واز خارج از استان مصالحی مورد استفاده قرار نگرفته است.
می توانستیم قلیان سرا با در آ مد بالاتر ایجاد کنیم
درست در همسایگی زمین های بازی با نمای زیبایی از کوه سبلان رستوران ها وقلیان سراهایی در کنار جاده ایجاد شده است.
دست باز معتقد است اگر رستوران وقلیان سرا احداث می‌شد درآمد به مراتب بالاتری داشت اما مسئله این است که جوانان وخانواده ها نیازمند فضاهای امن وشاد برای ورزش وتفریح هستند.
در نظر این سرمایه گذار دود ودم برای جوانان در حکم چاله ای است که زوال روح وروان را به دنبال دارد. در مقابل یک ورزش شاد با کمترین امکانات می تواند موجی از نشاط، امید وانگیزه برای موفقیت را به دنبال داشته باشد.
تحرک مقبول این فعال بخش خصوصی در چند ماه نشان می دهد اعتماد به سرمایه گذاران وتسهیل گام های آن‌ها می تواند بازوی یاریگر دولت باشد.
این پروژه سرمایه گذاری در آینده نزدیک به صورت رسمی به بهره برداری خواهد رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز