استاندار اردبیل:

پهنه های معدنی مشگین شهر ظرفیت اشتغال زایی بالایی دارند

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۴:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۲۸۳۸
پهنه های معدنی مشگین شهر ظرفیت اشتغال زایی بالایی دارند
استاندار اردبیل گفت: از ۵ پهنه معدنی موجود در استان ۲ مورد در شهرستان مشکین شهرواقع شده که ظرفیت اشتغال زایی بیشتری برای منطقه دارند.

به گزارش برنا،اکبر بهنام جودر نشست با مدیرعامل موسسه خاتم اظهار داشت: این پهنه های معدنی دارای ظرفیت فراوانی از قبیل دخایر معدنی و نوع و جنس کانی ها هستند و موسسه خاتم بعد از بررسی موضوع تا دو هفته آینده برنامه خود را باید ارایه دهد.

وی با بیان اینکه با چندین شرکت معتبر در این مورد مذاکره کرده ایم، افزود: متاسفانه یکی از شرکت های معتبر قبلا در این محدوده فعالیت می کرد بنا به مشکلاتی که داشت نتوانست ادامه روند را اجرایی کند.

استاندار اردبیل گفت: موسسه خاتم در شهرستان نیر معدن و طرح دارند که تا بحال در این موارد فعالیت و عملکرد خوبی از خود نشان داده که امیدواریم در این پهنه های معدنی نیز با طرحی که ارایه می دهند بتوانند تا پایان سال تحول عظیمی در بخش های مختلف منطقه ای ایجاد کنند.

بهنام جو افزود: علاوه بر موسسه خاتم، شرکت های شستا و شرکت ملی مس برنامه خود را ارایه می دهند که هر کدام این شرکت ها به نفع استان و منطقه طرح مناسبی ارایه دهند با تشخیص کارشناسان رسمی همکاری می کنیم.

وی گفت: این محدوده ها از لحاظ معادن مس و موریبدن دارای ظرفیت غنی هستند که با اکتشاف و بهره برداری از این معادن تحول عظیمی در بخش اشتغالزایی منطقه صورت می گیرد البته با حفظ پیوست های زیست محیطی این برنامه ها باید اجرا شود.

در این جلسه نماینده موسسه خاتم نیز ضمن ارایه گزارش از فعالیت های خود در حوزه معادن متعهد شد تا ظرف دو هفته برنامه های خود را ارایه دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز