مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان؛

افزایش ۱۵ درصدی میزان تولید آب شهری در استان

۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۵:۱۹:۱۵
کد خبر: ۱۰۸۳۰۶۳
افزایش ۱۵ درصدی میزان تولید آب شهری در استان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان از افزایش 15 درصدی تولید آب سالم و بهداشتی شهری در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، محمد حسین محمدی، طول شبکه آبرسانی شهری استان را چهار هزار و ۵۶۱ کیلومتر اعلام کرد و گفت: این مقدار اکنون به پنج هزار و ۴۴۰ کیلومتر افزایش یافته که بیش از ۱۹ درصد رشد دارد.

 
 محمدی افزود: تعداد شهر‌های تحت پوشش آب استان در سال ۹۲، ۲۴ مورد بود که اکنون به ۲۷ شهر افزایش یافته و جمعیت برخوردار از آب سالم و بهداشتی نیز از ۹۹.۹ درصد به ۱۰۰ درصد ارتقا یافته است.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد منابع آبی استان کردستان از آب‌های سطحی و سد‌ها و ۴۰ درصد نیز از سفره‌های زیرزمینی تامین می‌شود، افزود: میزان تولید آب شهری در ابتدای سال 92، ۱۰۱ میلیون و ۸۶۰ هزار مترمکعب بود و براساس آخرین آمار، این رقم اکنون ۱۱۷ میلیون و ۵۶۶ هزار مترمکعب است که ۱۵ درصد بیشتر شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان به افزایش تعداد شهر‌های برخوردار از سیستم فاضلاب از ۱۸ به ۲۳ شهر اشاره کرد و یادآور شد: طول شبکه جمع‌آوری و دفع فاضلاب شهری این استان از ابتدای سال ۹۲ تاکنون ۲۶ درصد افزایش یافته یعنی از یک هزار و ۸۲۴ کیلومتر به ۲ هزار و ۳۰۴ کیلومتر رسیده است.

محمدی با اشاره به رشد ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در مدار از ۱۴۴ هزار مترمکعب در شبانه‌روز  به ۲۱۸ هزار مترمکعب در سال جاری، تاکید کرد: در این مدت تعداد ایستگاه‌های پمپاژ آب هم از ۳۱ به ۴۶ باب افزایش یافت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز