اعلام جدیدترین محدودیت‌های کرونایی

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۸:۳۹:۱۸
کد خبر: ۱۰۸۳۴۸۷
اعلام جدیدترین محدودیت‌های کرونایی
ستاد مقابله با کرونا استان یزد درتازه ترین در اطلاعیه‌ی 83 خود، تازه ترین محدودیت‌های مصوب این ستاد همچون تعطیلی واحدهای صنفی ۱۵ و ۳۰ دقیقه و تعطیلی یک هفته‌ی بانک ها را اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا یزد؛در اطلاعیه‌های شماره 83 و 84 و 85 ستاد مقابله با کرونا استان یز بر حسب مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، تمدید و اعمال محدودیت های جدی اعلام شد. 

بر اساس اطلاعیه شماره 83 که توسط کمیته اطلاع رسانی این ستاد منتشر شده است، محدودیت‌ها شامل موارد ذیل می‌گردد:

1_همه صنوف و مشاغل و رسته های شغلی، به جز صنف نانوایان و سوپرمارکت تا تاریخ ٢٣ آبان ماه سال جاری فقط مجاز به فعالیت تا ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه عصر بوده و اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی موظف به نظارت جدی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در طول روز و تعطیلی مطلق پس از این ساعت هستند.

2_‌ جایگاه‌های سوخت، داروخانه ها و مراکز بهداشتی درمانی و داروخانه های دامپزشکی طبق روال معمول فعالیت خواهند داشت.

3_ پاساژها و مجتمع های تجاری، فروشگاه های بزرگ و زنجیره‌ای تا ساعت ۱۵ و ۳۰ ‌دقیقه عصر مجاز به فعالیت می باشند و پس از آن کاملاً تعطیل هستند.

4_ همه رستوران ها، فست فودها، اغذیه فروشان و کافی شاپ ها با رعایت پروتکل های بهداشتی تا ساعت ۱۵ و ۳۰ ‌دقیقه عصر، فقط بصورت بیرون بر مجاز به فعالیت میباشند و در شب به شرط بسته بودن درب و بدون مراجعه حضوری، صرفا امکان پذیرش سفارشات تلفنی وارسال با پیک و تحویل درب منزل خواهند داشت.

5_صنف نانوایی و ‌سوپرمارکت مجاز به فعالیت تا ساعت ۲۲ شب می باشند و مسئولیت نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به عهده اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی مربوطه خواهد بود.

همچنین در اطلاعیه شماره 84 این ستاد آمده است:

1- آموزش حضوری کلیه مقاطع تحصیلی 

2- کلاسهای آموزشگاههای آزاد، دولتی و مهدکودک ها

3-  سالن‌های سینما، تئاتر و کتابخانه‌های عمومی

4- نمازهای جمعه و جماعات در کلیه مساجد و اماکن

5- برگزاری مراسم ختم، عزا و روضه خوانی در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و اماکن خصوصی 

6- اماکن گردشگری فضای بسته، سالن های ورزشی، باشگاه های بدن‌سازی و گیم نت ها

7- تورهای گردشگری دسته جمعی

8- برگزاری مراسم عروسی و تجمع در سالن‌ها، تالار ها و خانه ها

9- برگزاری مراسم و تجمع در آرامستان های و بقاع متبرکه

10-فعالیت همه آرایشگاه های زنانه و مردانه

11-مراکز شماره گذاری اتومبیل 

12-تمام دفاتر ارائه خدمات الکترونیک، دفاتر پیشخوان دولت، دفاتر ارائه خدمات قضایی و پلیس به اضافه ۱۰

13-به منظور کاهش ترددهای غیر ضروری در سطح شهرهای استان، اتوبوس های خط واحد و سیستم حمل و نقل عمومی تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

همچنین ستاد مقابله با کرونا استان یزد در 85 مین اطلاعیه خود که در فاصله کوتاهی از دو اطلاعیه قبلی منتشر شد، دیگر محدودیت‌های استان را در روزهای پیش‌رو بدین شرح منتشر کرد:

1- کلیه ادارات و نهادهای استان از پذیرش حضوری ارباب‌رجوع مطلقا خودداری نموده و امور ارباب رجوع به صورت غیرحضوری و تلفنی انجام شود. همچنین برنامه ملاقات عمومی ادارات تا اطلاع ثانوی لغو می باشد.

2- کلیه ادارات و دوایر دولتی و عمومی موظفند به مدت دو هفته پرسنل خود را به نصف کاهش دهند.

3- ممنوعیت تردد خانوادگی و دسته جمعی در شب به مدت دو هفته تمدید می گردد.

4- با توجه به حاد بودن شرایط استان کلیه بانک‌های استان به مدت یک هفته مشروط به تداوم خدمات بانکداری الکترونیک و چکاوک، تعطیل اعلام می گردد.

5-‌ ساعت پایان کار کلیه ادارات، نهادها و دستگاه‌های استان به غیر از مراکز درمانی و مراکز بهداشتی ۱۶ ساعته، به مدت ‌دو هفته، ۱۲ ظهر تعیین می گردد.

6-‌ ممنوعیت ورود خودروهای غیر بومی به مرکز استان، به مدت یک هفته دیگر تمدید می‌گردد.

گفتنی‌ست طبق اعلام امروز سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، تاکنو 1038 بیمار مشکوک به کرونا در استان شناسایی و تحت درمان قرار گرفته اند.

نظر شما