استاندار لرستان:

افزایش مرگ ومیر کرونایی ها در در آبان ماه به شدت زیاد شده است / مردم از منزل بیرون نیایند / ضرورت استفاده از قوه قهریه در برخی از موارد / ممنوعیت ورود ارباب رجوع به ادارات

۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۲۳:۵۷:۳۳
کد خبر: ۱۰۸۳۵۲۷
افزایش مرگ ومیر کرونایی ها در در آبان ماه به شدت زیاد شده است /  مردم از منزل بیرون نیایند  / ضرورت استفاده از قوه قهریه در برخی از موارد  / ممنوعیت ورود ارباب رجوع به ادارات
سید موسی خادمی گفت: تعداد مرگ و میرها نیز در آبان ماه به شدت زیاد شده است به طوری که از اول آبان‌ماه تا کنون یعنی در طول ۱۵ روز بیش از ۱۲۰ نفر در لرستان در اثر کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛خادمی با اشاره به جلسه اخیر  ویدئو کنفرانس ستاد استانی مدیریت بیماری کروناو شرایط خطرناک این بیماری در استان ،اظهارکرد:متاسفانه  تعداد افراد مبتلا و بستری شده در بیمارستان ها به شدت رو به افزایش است و تعداد مرگ و میرها نیز در آبان ماه به شدت زیاد شده است به طوری که از اول آبان‌ماه تا کنون یعنی در طول ۱۵ روز بیش از ۱۲۰ نفر در لرستان در اثر کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند.

او با تاکید بر ضرورت وضع محدودیت های بیشتر برای کنترل بیماری کرونا ،افزود: این موارد محدودیت نیستند و مردم فکر نکنند که ما برای آنها محدودیت ایجاد می‌کنیم و مهمترین رکن این است که مردم همکاری لازم را انجام دهند.

خادمی  با تاکید برضرورت استفاده از قوه قهریه در برخی از موارد،تصریح کرد: ما به عنوان مجموعه دولت و مجموعه نظام لازم است تصمیماتی اتخاذ کنیم و در جاهایی هم از قوه قهریه استفاده کنیم.

او موکدا از مردم استان و خصوصا شهرهای پر خطر خواست که از منزل بیرون نیایند و در اجتماعات و مراسمات شرکت نکنند.

 خادمی با تاکید بر ممنوعیت برگزاری هر گونه مراسم ختم و عروسی ،خاطر نشان کرد: اگر مردم مناطق ذکر شده در شهر و یا روستا مواردی مشاهده کردند برای برخورد لازم سریعا به نیروی انتظامی ،دادستانی و یا به استانداری اطلاع دهند.  

استاندار لرستان با اعلام فعالیت ادارات با ظرفیت ۵۰ درصد و یا یک سوم تا پایان هفته و ممنوعیت ورود ارباب رجوع به ادارات ،یادآورشد: از امروز ادارات ارباب‌رجوع نمی‌پذیرند و ملاقات عمومی مجاز نیست و در صورت ضرورت، مردم کار خود را به صورت تلفنی انجام دهند و در غیر این صورت کار را به زمان دیگری بعد از این ایام موکول کنند.

او بیان کرد: در پنج شهرستان  لرستان شامل؛ دورود، الیگودرز، کوهدشت، دلفان و پلدختر طبق مصوبه ستاد ملی کرونا تمام گروههای شغلی دو، سه و چهار تعطیل است و فقط مشاغلی که نیازهای ضروری مردم را تأمین می‌کنند مجاز به فعالیت هستند.

خادمی  در خصوص خرم‌آباد و بروجرد ،یادآورشد:  مشاغل گروه ۳ و ۴ در این دو شهر تعطیل است، و در مرکز استان محدودیت هایی در خدمات شهری و اتوبوس رانی انجام خواهد شد و علاوه بر آن پاساژها و مراکز پر ازدحام باید از ساعت ۱۷ عصر تعطیل باشند و همه دستگاهها موظف هستند روی مجموعه‌ای که به آنها مربوط است نظارت کنند.

او گفت: اگر در حوزه‌ یک اداره کل تخلف یا کم کاری مشهود شود مدیر کل دستگاه مربوطه به دادگستری و هیئت تخلفات معرفی خواهد شد مگر آنکه ثابت شود که آن دستگاه اقدامات قانونی را انجام داده است.

 

 

نظر شما